پوست و مو

خواص شگفت انگیز پرتقال برای زیبایی پوست و مو

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به خواص شگفت انگیز پرتقال برای زیبایی پوست و مو میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

مزایای زیبایی و استفاده از پرتقال

پرتقال ميوه زمستاني است كه به دلیل طعم شیرین و فواید تغذیه‌ای منحصر به فردش یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در جهان می‌باشد. فواید سلامتی و زیبایی پرتقال به دليل مواد مغذی مختلفي از قبيل ویتامین B1، E، C، پتاسیم، کلسیم، مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی، بتاکاروتن، پتاسیم، منیزیم و فیبر از طرق مختلف بر سلامتی بدن و زيبايي پوست و مو تأثیر می‌گذارد.

پرتقال از آن دسته میوه‌هایی است كه حاوي ویتامین C و مواد معدنی ضروری براي سلامت پوست و مو می‌باشد و می‌توان به راحتي و بسيار مقرون به صرفه در خانه انواع اسكراب هاي پرتقال را براي زیبایی پوست و مو تهيه كرد.

اگر عاشق خوردن پرتقال هستید، بهتر از مزایای فوق العاده پرتقال برای زيبايي پوست و مو غافل نشويد.

خواص پرتقال برای مو

حجيم و براق كردن موها

شايد تا به حال نمی‌دانستید كه پرتقال براي براق، صاف، زیبا و پرپشت كردن موها گزینه‌ای عالي است. تنها کاری که باید انجام دهید خیلی ساده است در ابتدا يك عدد پرتقال را با يك عدد موز و نيم ليتر شير مخلوط كنيد و مخلوط حاصل را روي تمام قسمت موهاي خود بمالید و بعد از مدت زمان نیم ساعت کاملاً با آب سرد بشویید.

تبلیغات

خلاصي از شوره سر از خواص پرتقال برای مو

شوره سرخواص پرتقال برای رفع شوره سر

پرتقال گزینه‌ای مناسب برای خلاصي از شر شوره سر است. اگر شما هم با اين مشكل مواجه هستيد، بعد از اينكه آب پرتقال را گرفتيد تفاله‌های آن را بر روي پوست سر خود بماليد به اين ترتيب با تميزي پوست سر شوره‌ها از بين می‌روند. همچنین می می‌توان پوست پرتقال را در آب جوشانده و پس از سرد شدن موهای خود را با آن شستشو دهيد.

افزايش رشد مو

پرتقال سرشار از ویتامین B12 و E است که برای افزايش قد، ضخیم و زیبايي موها بسیار مهم است. براي اثر بخشي بيشتر موهای خود را با روغن‌های طبيعي مو كمي چرب کنید و بعد تركيبي از آب پرتقال و عسل را روی آنها بمالید و بعد از نیم ساعت با آب و شامپو بشویید.

نرم كننده مو از خواص پرتقال

موپرتقال، نرم کننده طبیعی مو

تركيب آب پرتقال با عسل بهترين مخلوط براي نرم و حالت دهي موها است بهتر اين تركيب را بعد از شامپو زدن روی موها بمالید و پس از پنج تا ده دقیقه با آب سرد بشوييد.

خواص پرتقال برای زیبایی پوست

تقويت كننده پوست

اسیدهای سیتریک موجود در پرتقال به عنوان ماده‌ای تقویت کننده پوست به سفت شدن منافذ آن کمک می‌کند. یک پرتقال را پوست بگیرید و آنرا له کنید سپس نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه به آن اضافه كرده و خوب مخلوط کنید، سپس آن را روی صورت بمالید و بعد از خشک شدن مواد صورت خود با آب سرد بشویید.

مبارزه با پيري و چروك پوست

چربی پوست صورتخواص پرتقال برای پوست و مو – رفع چین و چروک

آب پرتقال ماده‌ای شگفت انگیز براي کاهش جوش ها است. فقط مالیدن مقداری آب پرتقال به مناطق آسیب دیده پوست باعث خشک شدن و كاهش جوش ها و لک‌ها می‌شود.

تبلیغات

روشن شدن پوست

پوست پرتقال سرشار از تركيباتي است كه براي پوست مفيد است، تركيب پودر پوست پرتقال با شیر به عنوان سفید کننده طبیعی عمل می‌کند، به اين ترتيب كه پوست پرتقال را خشك و پودر كرده و با شير مخلوط كنيد تا به صورت خمير درآيد سپس آن را مرتباً روي پوست خود بماليد. اين روش به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

برطرف كردن جوش های سرسیاه

جوش صورتپرتقال، رفع کننده جوش های سرسیاه

پرتقال جوش های سرسیاه روی منافذ صورت را جداسازی و سلول‌های مرده و سبوم را از بين می‌برد. تنها با مخلوط کردن پودر پوست پرتقال با ماست يك ماسك طبيعي صورت درست كرده و با استفاده از حرکات دورانی روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید. بايد بدانيد كه این بهترین روش طبیعی و مؤثر برای از بین بردن جوش های سرسیاه به روش بدون درد است.

در پايان بايد گفت استفاده از آب پرتقال بر روی صورت باعث درخشانی و كاهش آکنه می‌شود و به عنوان نرم کننده و براق و زیبا كردن موها اثر گذاري خوبي دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

منبع
bollywoodshaadisstylesatlifeswirlster.ndtvswirlster.ndtv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا