زود انزالی

درمان زود انزالی با سیر سیاه + طریقه مصرف

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به روش درمان زود انزالی با سیر سیاه میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

روش درمان زود انزالی با سیر سیاه

به احتمال زیاد با سیر تازه، به خصوص بو و طعم قوی آن کاملاً آشنا هستید. اما آیا تابحال اسم سیر سیاه به گوشتان خورده است؟

سیر تازه با گذشت زمان و با استفاده از گرما و رطوبت کم حدود 70٪ تغییر واکنش و رنگ می‌دهد. در طی این فرآیند، بافت و طعم سیر نیز تغییر می‌کند. سیر سیاه از سیر تازه نرم‌تر و شیرین‌تر است.

سیر سیاه قرن‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد و منشاء آن در آسیا بوده است و یکی از دلایل محبوبیت آن خواص آنتی اکسیدانی و سایر مواد مغذی اساسی آن برای بهبود سلامتی است و از بروز مسائل جدی مرتبط با سلامتی جلوگیری کند.

فواید سلامتی سیر سیاه

سیر سیاه نسبت به تازه آن ترکیب فعال آلیسین و آنتی اکسیدان بیشتری دارد و حاوی بسیاری از مواد مغذی و سایر ترکیبات مفید است که میتواند برای موارد زیر مفید باشد:

تبلیغات

1. کنترل قند خون

مقادیر بیشتر آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه به جلوگیری از عوارض مربوط به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند.

2. محافظت از قلب

سیر سیاه همانند سیر تازه به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید بدن کمک می‌کند و به نوبه خود خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

3. مقابله با برخی سرطان‌ها

خواص آنتی اکسیدانی سیر سیاه به مبارزه با سرطان و کاهش رشد سلولهای سرطانی روده بزرگ کمک می‌کند. ترکیبات موجود در سیر سیاه همچنین می‌تواند رادیکال‌های آزاد بدن را مسدود می‌کند و به کاهش رشد و گسترش بالقوه سلول‌های سرطانی در بدن کمک کند.

4. سلامت مغز

سیر سیاه با آنتی اکسیدان های خود به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و از بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند.

5. افزایش ایمنی بدن

آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. سیستم ایمنی سالم به این معنی است که بدن قادر است به طور موثرتری با عفونت‌ها و باکتری‌ها مبارزه کند.

تبلیغات

6. سلامتی کبد

سیر سیاه به بهبود سلامت کبد، کاهش رسوبات چربی در کبد و تعادل مجدد اندازه سلول‌های کبدی کمک می‌کند.

طرز تهیه سیر سیاه

اگرچه سیر سیاه به اندازه سیر تازه رایج نیست، اما در بعضی فروشگاه‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانید سیر سیاه را در خانه با استفاده از دستگاه خشک کن یا زودپز درست کنید.

با استفاده از دستگاه خشک کن:

سیرها را با اسفنج پاک کنید، دمای دستگاه را روی 130 درجه فارنهایت (54 درجه سانتی گراد) تنظیم کنید. سیرها را داخل آن بریزید، دو هفته صبر کنید تا سیر سیاه شما آماده شود.

سیر سیاه به دلیل بافت منحصر به فرد و فواید سلامتی آن در کشورهای آسیایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نسخه تخمیر شده سیر برای پخت و پز چندین غذا در برخی از کشورهای آسیایی مانند ژاپن، کره جنوبی و تایلند استفاده می‌شود. با این حال، مزایای معجزه آسای سلامتی فروانی برای بیماری‌هایی از قبیل زود انزالی دارد.

سیر معمولی حداقل در دو هفته تخمیر شده و پوست آن قهوه‌ای می‌شود، این واکنش شیمیایی هنگامی اتفاق می افتد که سیر در شرایط مرطوب و در دمای پایین 140 درجه فارنهایت نگه داشته شود. این دما و شرایط مرطوب به طور طبیعی باعث تغییر طعم و بافت این ماده می‌شود. رنگ سیاه از تولید ترکیبی به نام ملانوئیدین ناشی می‌شود. این واکنش نه تنها باعث تغییر رنگ می‌شود، بلکه باعث تغییر رایحه قوی، ترد و طعم آن می‌شود.

تبلیغات

درمان زود انزالی با سیر سیاهنحوه مصرف سیر سیاه برای درمان زود انزالی

استفاده از سیر سیاه برای درمان زود انزالی

سیر، به عنوان یک ماده اصلی در غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می‌شود، می‌تواند یک درمان طبیعی مؤثر برای اختلال نعوظ و انزال زودرس باشد. تحقیقات نشان می‌دهد سیر برای درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ با تأثیر بر بدن مفید است. مطالعات نشان می‌دهد سیر حاوی سولفید است که باعث تولید H2S و شل شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون می‌شود و به طور غیر مستقیم ناتوانی جنسی را کنترل می‌کند.

یکی از این ناتوانی‌های جنسی زود انزالی است. زود انزالی یکی از مشکلات جنسی است که بسیاری از مردان در زندگی جنسی خود از آن رنج می‌برند و به طور کلی برای مردان زیر 40 سال اتفاق می افتد و روش‌های مختلفی برای درمان آن علاوه بر مراجعه به پزشک و راه حل‌های درمانی خانگی موثری نیز برای زود انزالی وجود دارد. یکی از این داروهای طبیعی که به افزایش جریان خون در آلت تناسلی مرد کمک می‌کند سیر سیاه است.

طریقه مصرف سیر سیاه برای درمان زود انزالی

سیر سیاه نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه می‌تواند میل جنسی را از طریق افزایش جریان خون در اندام‌های جنسی و کاهش مدت زمان انزال موثر باشد. اما این درمان یک شبه اتفاق نمی‌افتد و به حداقل مصرف روزانه حدود یک ماه نیاز است. گزینه دیگر استفاده از سیر برای درمان انزال زودرس، مصرف آن با شیر یا عسل است. 1-2 حبه سیر را خرد کرده و با 1 قاشق چای خوری عسل خام مخلوط کنید و آن را با معده خالی مصرف کنید. این کار را روزانه به مدت سه تا چهار ماه تکرار کنید.

سیر به عنوان تقویت کننده قدرت جنسی در مردان شناخته شده است. این ماده حاوی ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی زیاد است که برای سیستم قلبی عروقی سالم حیاتی است. آلیسین در افزایش تعداد اسپرم مردان، طولانی شدن رابطه و رضایت جنسی زن و شوهر موثر واقع میشود.

نکات احتیاطی

اگر به سیر حساسیت دارید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید باید از مصرف آن خودداری کنید. همچنین اگر نگران مصرف سیر سیاه هستید، باید با پزشک صحبت کنید.

تبلیغات

در حالی که سیر فواید بی نظیری برای سلامتی دارد، قبل از استفاده از هر داروی خانگی، از جمله سیر با پزشک خود صحبت کنید. زیرا ممکن است با برخی از داروها مانند داروهای ضد انعقاد خون تداخل داشته باشد. نکات و پیشنهادات ذکر شده در این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی است و نباید به عنوان توصیه پزشکی حرفه‌ای تلقی شود و حتماً باید با پزشک یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

4.9/5 - (56 امتیاز)

منبع
healthlinetimesofindiathehealthsitewebmdtimesofindiatimesnownews

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا