پوست و مو

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیان “نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو” میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

حتما دلیلی وجود دارد که گاهی از روغن آرگان به عنوان “طلای مایع” یاد می شود. این روغن که از درختان آرگان مراکش استخراج می شود، می توان از آن به عنوان روغن بدن، روغن مو و حتی به عنوان روغن پخت و پز استفاده کرد. در حالی که روغن آرگان برای قرن‌ها یکی از مواد اصلی مورد استفاده در آفریقا بوده است، اخیراً در سراسر دنیا به دلیل اثرگذاری آن بر موها، علاقه خاصی به این روغن چند وظیفه‌ای پیدا شده است.

اگر میخواهید نحوه استفاده از روغن آرگان برای موهای خود را بدانید، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

فواید روغن آرگان برای مو چیست؟

از آنجایی که روغن آرگان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است، به آبرسانی و نرم شدن موها کمک می‌کند. خاصیت ارتجاعی و درخشندگی مو را باز می گرداند، موخوره را به حداقل می رساند و حتی می تواند پوست سر خشک و خارش دار را تسکین دهد.

در ادامه چند مورد از بزرگترین فواید روغن آرگان آورده شده است:

1. می تواند به شوره سر کمک کند.

روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین برای درمان مشکلات پوست سر عالی است. اگر پوست سر شما ملتهب و مستعد خارش است، آرگان می تواند یک راه حل عالی باشد. روغن آرگان به کاهش التهاب کمک می کند و می تواند استرس اکسیداتیو ناشی از شوره سر، عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها را در بدن کاهش دهد.

2. موهای شما را درخشان تر می کند.

روغن آرگان به دلیل افزودن نوعی درخشندگی خاص به تارهای مو به “شامپو تجاری” معروف است. این در درجه اول به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب ضروری موجود در این روغن است.

3. از موهای شما محافظت می کند.

ویتامین E به افزایش خاصیت ارتجاعی مو کمک می کند و آن را کمتر در معرض شکستگی قرار می دهد. علاوه بر این، این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که از مو در برابر آسیب های UV و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

4. یک گره گشای شگفت انگیز است.

روغن آرگان مولکول های کوچک تری نسبت به سایر روغن های مو دارد و به این معنی است که می تواند به طور موثرتری به کوتیکول مو نفوذ کند. زمانی که مواد مغذی روغن بهتر جذب شوند، موها نرم تر می شوند و کمتر مستعد گره خوردن هستند.

5. موخوره را برطرف می کند.

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا موجود در روغن آرگان رطوبت و محافظت از ساقه موهای فرسوده یا آسیب دیده را فراهم می کند. ویتامین E موها را تقویت می کند در حالی که اسیدهای چرب امگا موخوره را تسکین می دهند.

6. می تواند از مو در برابر آسیب گرما محافظت کند.

می توان از آن برای محافظت از موهای شما در برابر ابزارهای گرم مانند سشوار و اتو مو استفاده کرد. روغن آرگان می تواند دماهای بالاتری را نسبت به سایر روغن های مو تحمل کند، و این آن را به یک محصول حالت دهنده ایده آل برای محافظت از مو در برابر آسیب گرما، شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو تبدیل می کند.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

1. نحوه استفاده از روغن آرگان بعنوان ماسک مو

  • مرحله 1: روغن آرگان را با روغن موی دیگری (اختیاری) مخلوط کنید.

مطمئناً می‌توانید ماسک موی روغن آرگان را فقط با استفاده از روغن آرگان خالص انجام دهید، با این حال سعی کنید روغن آرگان را با روغن دیگری مانند روغن نارگیل مخلوط کنید تا فواید درخشندگی بیشتری داشته باشد—یا با روغن کرچک برای تقویت و رشد مو. سپس می توانید چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس، نعناع فلفلی یا رزماری به آن اضافه کنید که همگی بوی خوبی دارند و با فواید مو و پوست سر مرتبط هستند.

  • مرحله 2: روغن آرگان را به موهای خود بمالید.

هنگام استفاده از ماسک مو، موهای خود را با روغن آرگان از ریشه تا انتها اشباع کنید. حتما به میزان مناسبی از ماسک مو استفاده کنید نه طوری که روغن چکه کند و نه طوریکه زیادی خشک باشد.

  • مرحله 3: موهای خود را در یک حوله بپیچید.

در مرحله بعد موها را محکم در یک حوله کوچک بپیچید تا روغن روی لباس یا وسایل شما نریزد و جذب مو شود.

  • مرحله 4: اجازه دهید ماسک مو، جادوی خود را انجام دهد.

هنگامی که روغن روی موها مالیده شد و موها در یک حوله محکم پیچیده شدند، اجازه دهید ماسک مو به مدت 15 تا 30 دقیقه روی موها بماند. برای کامل بودن این فرایند میتوانید ماسک مو را یک شب نگه دارید.

  • مرحله 5: شامپو و حالت دادن مو به حالت عادی.

وقتی از خواب بیدار شدید، موهای‌تان را شامپو بزنید تا حالت عادی خود را بگیرند. بعد از آن شما احساس خواهید کرد که بافت‌ موهایتان چقدر ابریشمی و نرم شده است.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو طرز استفاده از روغن ارگان برای موهای اسیب دیده

2. نحوه استفاده از روغن آرگان برای درمان پوست

  • مرحله 1: مقداری از روغن آرگان را در کف دست خود بمالید.

چه از شوره سر، ریزش مو یا خشکی پوست سر رنج می برید، این درمان مو راهی آسان برای بهبود سلامت کلی پوست سر شماست. برای درمان مشکلات پوست سر با روغن آرگان، با ریختن چند قطره روغن روی کف دست خود شروع کنید.

  • مرحله 2: روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

سپس موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و روغن را به طور کامل در هر ناحیه از پوست سر ماساژ دهید. برخلاف روش ماسک مو، فقط باید روی مالیدن روغن به پوست سر تمرکز کنید. زمان مناسبی را به ماساژ روغن اختصاص دهید، در حالت ایده آل 5 تا 10 دقیقه. این کار گردش خون را تحریک می کند و به تنظیم تولید چربی در پوست سر کمک می کند.

  • مرحله 3: با شامپو بشویید.

پس از ماساژ دادن روغن روی پوست سر، اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید. این درمان را هر هفته تکرار کنید و سپس با بهبود سلامت پوست سر، دفعات آن را کمتر کنید.

3. نحوه استفاده از روغن آرگان بعنوان حالت دهنده مو

  • مرحله 1: موهای خود را بشویید.

موهای خود را به طور معمول بشویید و سپس موهای خیس خود را با حوله خشک کنید. وقتی روغن آرگان روی موهای مرطوب مالیده می‌شود، می‌توانید قبل از سشوار کردن و حالت دادن به موهایتان، از مزایای باز کردن گره‌ها و محافظت در برابر حرارت آن بهره ببرید.

  • مرحله 2: روغن آرگان را به موها بمالید.

چند قطره روغن آرگان را بین کف دست‌هایتان بمالید و سپس دست‌ها و انگشتانتان را به‌خوبی در موهای مرطوب شانه کنید تا از آن به عنوان نرم‌کننده استفاده کنید. سپس موهایتان را به دلخواه حالت دهید. مطمئن شوید که روی انتهای موهای خود متمرکز میشوید زیرا خاصیت محافظت از گرمای روغن آرگان می تواند به ویژه در جلوگیری از دو شاخه شدن انتهای مو مفید باشد.

4. نحوه استفاده از روغن آرگان بعنوان روغن مو

پس از خشک شدن مو، هنوز فرصت های زیادی برای استفاده از روغن آرگان وجود دارد. هنگامی که روغن آرگان روی موهای خشک و حالت‌دهی شده استفاده می‌شود، بهتر می‌تواند با موخوره مبارزه کند و فاکتور درخشندگی آن بیشتر می‌شود. همچنین محافظت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد خواهد داشت.

برای استفاده از روغن آرگان روی موهای خشک، چند قطره از آن را در کف دست خود بریزید و با انگشتان خود موهای خود را شانه کنید. موها باید براق و درخشان به نظر برسند، اما چرب نباشند.

به طور کلی، روغن آرگان برای موهای متوسط ​​تا ضخیم، درشت و وز عالی است. با این حال، اگر موهای ظریف و نازکی دارید، توصیه می‌شود که از مقدار بسیار کمی از روغن آرگان استفاده کنید یا از استفاده روغن آرگان خودداری کنید.
5/5 - (3 امتیاز)
منبع
ipsy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا