پوست و مو

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیان “نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو” میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روغن‌ های طبیعی مانند روغن نارگیل از گذشته های دور جزء مواد کاربردی در زیبایی و سلامت پوست و مو بوده‌اند و امروزه نیز روغن‌های ضروری محبوب‌تر از همیشه هستند. روغن نارگیل سزاوار جایگاهی خوب در لیست موارد مراقبت روتین پوست و موی شماست، زیرا یک روغن درمانی و حالت دهنده درجه یک است.

روغن نارگیل منحصر به فرد است زیرا ساختاری شبیه به ساختار چربی طبیعی مو دارد و می تواند بیشتر از روغن های دیگر به مو نفوذ کند.

اگر علاقه مند هستید از روغن نارگیل برای موهای خود بهره ببرید، در این مطلب همه پاسخ های سؤالات شما در مورد گنجاندن این ماده به برنامه روزانه تان آورده شده است:

فواید روغن نارگیل برای مو چیست؟

هنگامی که روغن نارگیل به طور منظم استفاده می شود (اگر موهای شما از نوع نرمال تا ضخیم است دو تا سه بار در هفته؛ و اگر موهای نازکی دارید کمتر)، مو را تقویت می کند، شانه کردن  آن را آسان تر می کند و در عین حال درخشندگی را افزایش می دهد و از موخوره جلوگیری می کند.

آیا روغن نارگیل برای رشد و ضخامت مو موثر است؟

دقیقا خیر، اما می تواند مو را تقویت کند. یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل می تواند به تارهای مو نفوذ کند و با استفاده منظم به طور قابل توجهی، از دست دادن پروتئین موهای آسیب دیده و آسیب ندیده را کاهش دهد. در حالی که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که روغن نارگیل می‌تواند به رشد مو یا سایر مشکلات کمک کند، اما “این یک درمان پزشکی نیست.” برای مواردی مانند شوره سر، ریزش مو یا تحریک پوست سر، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

1. نحوه استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو

متخصصان توصیه می کنند قبل از شامپو کردن، از آن به عنوان پیش شستشو استفاده کنید تا از موها در برابر جذب آب بیش از حد محافظت کند. همچنین موخوره را کاهش می دهد و حالت دادن به موها را بعد از حمام راحت تر می کند. در ادامه بهترین راه برای اعمال آن روی موها ذکر شده است:

  • روغن نارگیلی ارگانیک انتخاب کنید.
  • چند قطره کف دستتان بریزید، کف دستانتان را بهم بمالید تا روغن پخش شود و سپس موهایتان را با دستانتان شانه کنید. (موهایتان خشک باشد)
  • 15 تا 30 دقیقه بگذارید بماند تا جذب شود.
  • موهایتان را به صورت کامل با یک شامپوی مناسب بشویید (ممکن است لازم باشد دو مرتبه شامپو بزنید تا تمام چربی آن از بین برود) و سپس موهایتان را مانند همیشه حالت دهید.
نکته حرفه ای: «اگر پوست سرتان چرب است، آن را فقط در قسمت های میانی و انتهایی موهای خود استفاده کنید».

2. طریقه استفاده از روغن نارگیل برای درمان شبانه

ماندن روغن نارگیل در طول شب بر روی موهای شما حداکثر فواید روغن نارگیل را می‌دهد و باعث براق‌ و نرم‌ تر شدن موها پس از شامپو زدن میشود.

برای درمان بهتر:

  • قبل از خواب چند قطره روغن نارگیل کف دستتان بریزید، کف دستانتان را بهم بمالید تا روغن پخش شود و سپس موهایتان را با دستانتان شانه کنید.
  • موها را در کلاه دوش، روسری یا حوله بپیچید.
  • صبح روز بعد موهای خود را با شامپو بشویید، به خاطر داشته باشید که ممکن است مجبور شوید دو بار شامپو بزنید تا روغن به طور کامل پاک شود و سپس از نرم کننده معمولی خود استفاده کنید.
نکته حرفه ای: اگر پوست چربی دارید، سعی کنید فقط مقدار کمی روغن نارگیل را با نرم کننده خود مخلوط کنید.

3. روغن نارگیل برای حالت دادن به موها

اگر ایده مالیدن روغن به موهایتان شما را عصبی می کند، می توانید فقط با استفاده از مقدار کمی برای رفع موخوره و مالیدن آن به انتهای موهایتان شروع کنید. کافی است کمی روغن نارگیل بین دست‌ها مالش دهید و سپس به انتهای موهایتان بکشید. این کار به موهای شما حالت داده و آنها را براق میکند و در عین حال از مو در برابر گرما و رطوبت محافظت می کند.

آیا روغن نارگیل می تواند برای موهای شما مضر باشد؟

خیر، روغن نارگیل نمی تواند منجر به آسیب به مو و ریزش آن شود. اما اگر پوست چربی دارید، باید از استفاده روغن نارگیل پرهیز کنید، زیرا می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند و در افرادی که پوستشان روغن را تحمل نمیکند، باعث ایجاد جوش‌ در اطراف خط مو شود.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
goodhousekeeping

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا