نکات آشپزی

نکات کلیدی و مهم در تهیه چیز کیک

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیان نکات کلیدی و مهم در تهیه چیز کیک با طعم استثنایی میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

چیز کیک دسر مورد علاقه بیشتر افراد جهان و جزء اصلی منوهای رستوران و کافی شاپ ها است. قدمت این دسر محبوب به یونان باستان برمی گردد. با اولین چیز کیک در جزیره ساموس یونان وقتی رومی ها یونان را فتح کردند، به عنوان غنیمت جنگی آشنا شدند. هنگامی که رومی ها امپراتوری خود را گسترش دادند دستورالعمل های چیز کیک به مناطق مختلف اروپا آورده شد و هر منطقه با استفاده از مواد بومی خود در مدل های مختلفی تهیه می کردند.

امروزه هر منطقه از جهان روش خاص خود را برای تهیه این دسر دارد. ایتالیایی ها از پنیر ریکوتا، یونانی ها از پنیر میزیترا یا فتا و آلمانی ها پنیر کوک را ترجیح می دهند، در حالی که ژاپنی ها از ترکیب نشاسته ذرت و سفیده تخم مرغ استفاده می کنند. اگرچه اکثر دستور العمل های چیزکیک مواد تشکیل دهنده بسیار ساده ای دارد اما اشتباهات متداول در پخت چیزکیک به طور کامل بافت آن را از بین می برد و بهتر است که نکات زیر را همیشه به خاطر داشته باشید.

نکات طلایی و مهم در تهیه چیز کیک

1. پایه چیزکیک

یکی از رایج ترین اشتباهات هنگام پخت چیزکیک خرد نکردن کافی بیسکویت ها است. برای این کار بهتر است از غذاساز استفاده کنید، همچنین بسیار مهم است که بیسکویت خرد شده در دیواره ظرف پخت نیز بمالید.

اشتباه رایج دیگر عدم پخت بیسکویت قبل از له کردن است. برای این منظور باید بیسکویت را حدود 8-10 دقیقه در فر با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) قرار دهید. این کار باعث می شود بیسکویت بافت نرم تری پیدا کند.

تبلیغات

2. همه مواد را در دمای اتاق قرار دهید

در دستور تهیه چیز کیک مهم است که پنیر خامه ای را قبل از شروع تهیه چیزکیک به دمای اتاق برسانید تا از سفت و گلوله شدن آن جلوگیری شود و کیک بافتی نرم و خامه ای پیدا کند. با این حال، باید همه مواد را قبل از ترکیب به دمای اتاق برسانید.

3. استفاده از ظرف آب از نکات مهم در تهیه چیز کیک

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر افراد هنگام پخت چیز کیک انجام می دهند استفاده نکردن از ظرف آب زیر چیز کیک است با این ترفند بخار حاصل از ظرف آب باعث جلوگیری از خشک و ترک خوردن چیز کیک می شود همچنین باعث می شود کناره های چیزکیک زودتر از وسط پخت نشوند.

4. باز نکردن در فر هنگام پخت

باز کردن درب فر حین پخت درجه حرارت را به شدت کاهش می دهد و این امر روند پخت را کند و باعث ترک خوردگی کیک می شود.

5. زمان زیاد پخت از نکات مهم در تهیه چیز کیک

بیش از حد پختن چیز کیک باعث ایجاد بافتی خشک و شکننده می شود. ساده ترین راه برای اطمینان از زیاد نپختن آن این است که با استفاده از قاشق چوبی ضربه ای آرام به کیک بزنید اگر کل کیک تکان خورد به این معنی است که پختن آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

6. هم زدن بیش از حد

هم زدن بیش از حد تخم مرغ های چیز کیک یکی از اشتباهات دیگر در تهیه چیز کیک است. هم زدن بیش از حد، بافت کیک را خراب می کند. برای جلوگیری از این مسئله، قبل از افزودن تخم مرغ به مواد، کمی آنها را با سرعت کم در میکسر هم بزنید تا زمانی که زرده و سفیده کاملاً ترکیب شود.

تبلیغات

7. نحوه نگهداری چیز کیک

چیز کیک همیشه باید در یخچال نگه داری شود. علاوه بر این نباید بیش از 4 ساعت در دمای اتاق بماند.

5/5 - (1 امتیاز)

منبع
allrecipescheesecakesugarspunrunlifeloveandsugar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا