نکات آشپزی

چگونه از میخک استفاده کنیم

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به این سوال که “چگونه از میخک استفاده کنیم” پاسخ خواهیم داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

میخک یک ادویه معطر است که به طور گسترده در آشپزخانه های هندوستان استفاده می شود. میخک به دلیل کاربرد در  آشپزی و خواص دارویی اش ارزش زیادی دارد.

میخک نه تنها طعمی غنی به غذاهای شما می دهد، بلکه برای درمان گلودرد، دندان درد و چاقی نیز شناسایی شده است.

اما آیا می‌دانستید که میخک را می‌توان به چند روش در خانه استفاده کرد؟ در ادامه نحوه استفاده از میخک در داخل و خارج از آشپزخانه برای به دست آوردن حداکثر فواید این ادویه شگفت انگیز آورده شده است.

چگونه از میخک استفاده کنیم؟

1. چگونه از میخک برای طعم دادن به غذا استفاده کنیم؟

میخک گیاهایی شیرین و تند با طعم و عطری قوی است. این خواص باعث می شود که با بسیاری از غذاهای هندی به خوبی هماهنگ شود. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از میخک در غذا آورده شده است.

تبلیغات
  • چاتنی و ترشی: چه ترشی گوجه فرنگی، چه انبه یا سیر، اضافه کردن کمی میخک؛ عطر و طعمی گرم و متمایز به آن می دهد.
  • استفاده در پودر کاری: میخک یکی از اجزای مهم پودر کاری است، به خصوص در شمال هند. ادویه گارام ماسالا بدون پودر میخک نیز ناقص است. از میخک برای طعم دادن به غذاهای بریانی و برنج پولائو نیز استفاده می شود.
  • کیک و دسر: برای دسرهایی که به طعمی گرم و تند نیاز دارند، میخک خرد شده یا آسیاب شده مناسب ترین افزودنی است.
  • پای میوه: میخک معمولاً به پای میوه اضافه می شود، اما می تواند با پای میوه های دیگر مانند پای کدو تنبل نیز خوب باشد.

2. چگونه از میخک به همراه نوشیدنی استفاده کنیم؟

کمتر کسی است که از نوشیدن یک فنجان چای داغ لذت نبرد. با این وجود، راه هایی وجود دارد که می توانید تجربه نوشیدن چای خود را بسیار سالم تر کنید. به عنوان مثال، به جای آن چای میخک را امتحان کنید!

میخک مملو از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که سیستم ایمنی را تقویت کرده و شما را از بیماری ها دور می کند.

1 قاشق غذاخوری میخک را آسیاب کرده و به یک فنجان آب اضافه کنید. آب را در غوری گرم کنید و بگذارید به دمای جوش برسد. سپس اجازه دهید به مدت 2 الی 3 دقیقه دم بکشد. نوشیدنی را از صاف عبور دهید و در حالی که گرم است میل کنید.

همچنین می‌توانید از میخک برای طعم دادن به نوشیدنی‌های گرم مانند شکلات داغ استفاده کنید.

3. چگونه از میخک به عنوان خوشبو کننده هوا استفاده کنیم؟

با استفاده از اسپری خوشبو کننده روغن میخک می توانید به راحتی از شر بوی بد خانه خلاص شوید. 5 تا 10 قطره روغن میخک را با آب مخلوط کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید. قبل از استفاده خوب تکان دهید.

تبلیغات

برای مقابله با بوی بد آشپزی در آشپزخانه، مقداری میخک را در آب روی اجاق بجوشانید و بگذارید بجوشد. با انجام این کار بوهای ناخوشایند بعد از مدت کوتاهی از بین می روند.

میخک همچنین به از بین بردن بوی کپک و نم در کمد یا سایر مناطق بسته کمک می کند. چند میخک کامل را در یک دستمال نخی نازک ببندید و آن را برای مدتی در کمد بگذارید.

4. چگونه از میخک برای دندان درد استفاده کنیم؟

دندان درد گاهی اوقات می تواند وخیم تر شود و شما را به تنگنا بکشد. یکی از راه های مقابله با درد دندان، غرغره کردن دهان با مخلوط آب گرم و پودر میخک است.

مواد فعال موجود در میخک، اعصاب موجود در دهان شما را بی حس می کند و باعث تسکین سریع دندان درد و درد لثه می شود.

4.2/5 - (9 امتیاز)

تبلیغات

منبع
24mantra

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا