صورت

چگونه خط چشم بکشیم؟ با مداد و خط چشم مایع

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، آموزش خواهیم داد که چگونه با مداد و خط چشم مایع خط چشم بکشیم؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

چگونه خط چشم بکشیم؟

کشیدن خط چشم کاری سخت است و نیاز به تمرکز بالایی دارد. برخلاف آرایش‌های دیگر، اشتباه و خطا در خط چشم بسیار زیاد است و نیاز به دقت زیادی دارد. ترفندهای منحصر به فردی برای کشیدن خط چشم وجود دارد که در ادامه مقاله بیان شده است.

انواع ابزارهای خط چشم

هنر کشیدن خط چشم، به ابزار مناسب آن بستگی دارد، بنابراین در وهله اول شناختن انواع ابزار خط چشم بسیار مهم است.

1. خط چشم مدادی

اگر در امر خط چشم تازه کار هستید خط چشم مدادی بهترین گزینه برای افراد مبتدی است.

2. خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع سخت‌ترین ابزار خط چشم است و نیاز به دقت زیادی دارند و خشک شدن آنها بعد از استفاده، مدت زمان زیادی می‌طلبد.

تبلیغات

مراحل اعمال خط چشم

مرحله 1: آماده سازی پوست

قبل از هرگونه آرایش، آماده سازی پوست بسیار مهم است. بعد از شستن صورت، با مرطوب کننده و کرم دور چشم، پوست خود را آماده کنید.

مرحله 2: با یک پایه تمیز شروع کنید

در اطراف ناحیه چشم بخصوص پلک و زیر چشم پرایمر قرار دهید زیرا باعث ثابت ماندن آرایش می‌شود پس از آن، زیر چشم و بالای پلک را کانسیلر بزنید.

مرحله 3: خط چشم

در این مرحله می‌توانید خط چشم بکشید بهتر است از گوشه داخلی به گوشه خارجی چشم شروع کنید و به یاد داشته باشید که خط چشم نزدیک مژه باشد.

نحوه کشیدن خط چشم با مداد

– نحوه کشیدن مداد چشم

نوک مداد در کشیدن خط چشم تأثیر دارد بنابراین باید با تراشیدن مداد و تیز کردن آن بهترین نوع خط چشم بکشید.

یکی از ترفندهای نرم کردن نوک مداد این است که چند ثانیه مواد را روبروی سشوار قرار دهید سپس خط چشم بکشید. برای خنک شدن مداد قبل از استفاده، حدود 10 دقیقه آن را در فریزر قرار دهید. این به جلوگیری از خرد شدن آن کمک می‌کند.

تبلیغات

انگشتانتان را روی خط مژه قرار داده و به آرامی پلک خود را بکشید همچنین برای ثابت نگه داشتن دست هنگام کشیدن خط چشم بهتر است آرنج را روی میز یا پیشخوان قرار دهید. سپس خط چشم را اعمال کنید.

– نحوه کشیدن خط چشم مایع

ابتدا قوطی را چند ثانیه تکان دهید، برای کشیدن خط چشم از وسط مژه فوقانی شروع کنید و به سمت گوشه خارجی پلک بکشید. توجه داشته باشید اگر خط چشم را به اشتباه کشیدید، می‌توانید با یک پد پنبه‌ای آن را پاک و دوباره اعمال کنید.

می‌توانید از لبه کارت‌های بانکی نیز برای کشیدن خط چشم استفاده کنید. فقط دقت کنید کارت ویزیت را در لبه خارجی پلک در زاویه و امتداد لبه چشم قرار دهید.

نکات استفاده از خط چشم

  • مکانی مانند میز را برای ثابت نگه داشتن آرنج دست خود در نظر بگیرید.
  • از آینه لوازم آرایشی استفاده کنید. آینه دو طرفه که یک طرف آینه معمولی و طرف دیگر آن آینه عدسی بزرگ نمایی باشد. برای کشیدن خط چشم بهتر است از قسمت بزرگنمایی آینه استفاده کنید.
  • همیشه هنگام کشیدن خط چشم به پایین نگاه کنید. نگاه کردن به بالا باعث اشتباه در نحوه کشیدن می‌شود.
  • هنگام کشیدن خط چشم بال‌دار پلک تان را نکشید.
5/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

منبع
stylecrazewikihowbeautyinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا