بیماری ها

برای کاهش درد گوش چه کنیم؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، خواهیم گفت که برای کاهش درد گوش چه کنیم؟. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

برای تسکین درد گوش چه باید کرد؟

درد گوش یکی از دردهای رایجی است که ممکن است برای هر فردی از کودک تا بزرگسال اتفاق بیفتد و از آنجا که اغلب گوش دردها عفونت باکتریایی نیستند، آنتی بیوتیک ها درمان موثری برای آن نیست.

روش های درمانی زیادی برای کاهش علائم گوش درد وجود دارد. برای تسکین هر دردی، پزشکان معمولاً استفاده از کمپرس گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه روی گوش آسیب دیده توصیه می‌کنند که به شل شدن احتقان و تسکین کمک می‌کند. البته مراقب باشید، پارچه بیش از حد گرم نباشد زیرا باعث سوختگی می‌شود.

درد گوش بسیار دردناک و غیر قابل تحمل است و خوابیدن، غذا خوردن یا انجام هر کاری را دشوار می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد به سختی می‌توانند با گوش درد کنار بیایند. افرادی که گوش درد شدیدی دارند، در ابتدا بابد به پزشک مراجعه کنند. با این حال، روش‌های درمانی وجود دارد که افراد می‌توانند در خانه برای تسکین درد گوش استفاده کنند.

راهکارهای کاهش گوش درد

بسته به علت گوش درد، روش‌های خاصی در بهبود آن مؤثر خواهند بود که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

1. غرغره با آب نمک

گوش درد گاهی با گلودرد همراه است بنابراین غرغره آب نمک می‌تواند علائم درد گوش را تسکین دهد. کافی است نسبت 1 به 5 نمک را با آب گرم مخلوط کنید، سپس غرغره و تف کنید. این کار را روزانه تا چهار بار انجام دهید.

2. روغن‌های ضروری

بسیاری از روغنهای اساسی دارای خواص ضد باکتری یا ضد ویروسی هستند که به از بین بردن باکتری‌ها یا جلوگیری از تولید مثل ویروس‌ها کمک می‌کنند. روغن‌هایی از قبیل روغن درخت چای، روغن پونه کوهی، روغن ریحان و روغن سیر برای تسکین درد گوش مفید هستند. سعی کنید دو قطره از روغن‌های گفته شده را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کرده و مستقیماً داخل گوش بریزید. همچنین می‌توانید یک پد پنبه‌ای را به روغن آغشته کنید و آن را روی دهانه گوش قرار دهید تا روغن به داخل آن نفوذ کند.

3. پیاز برای کاهش درد گوش

قرن‌ها است که قدرت درمانی پیاز اثبات شده است. اگرچه هیچ مدرک علمی در مورد اثر بخشی آن وجود ندارد، پیاز حاوی مواد شیمیایی مانند فلاونوئید کوئرستین است که دارای خواص ضد التهابی برای کمک به درد گوش است. برای کمک به بهبود گوش درد، چند قطره آب پیاز در گوش آسیب دیده بریزید یا نیمی از پیاز را در لاله گوش آسیب دیده قرار دهید.

4. مخلوط پراکسید هیدروژن

برخی اوقات آب محبوس شده در گوش بر اثر فعالیت‌هایی مانند شنا باعث گوش درد می‌شود، برای خلاصی شدن از این شرایط پراکسید هیدروژن با نسبت‌های 1 به 1 با آب مخلوط کرده و با استفاده از قطره چکان، درون گوش خود بریزید.

5. آدامس جویدن برای کاهش درد گوش

اگر به تازگی در هواپیما بوده‌اید، ممکن است بر اثر تغییرات فشار هوا گوش درد را تجربه کنید. در این مواقع آدامس کمک بزرگی به بهبود درد گوش می‌کند.

6. کاهش درد گوش با استفاده از پد گرمایشی

یک پد گرمایشی برقی یا کمپرس گرم را به مدت 20 دقیقه روی گوش خود قرار دهید تا التهاب و درد ناشی از آن کاهش یابد. توجه داشته باشید پد گرمایشی نباید بیش از حد گرم باشد.

7. قطره گوش برای کاهش درد گوش

قطره گوش، مایعات و جرم گوش را تا حدی کاهش می‌دهد. قبل از استفاده از قطره باید طبق دستورالعمل روی بسته و تنها برای چند روز عمل کنید و قبل از استفاده از قطره گوش برای کودک با پزشک صحبت کنید.

8. ماساژ دادن گوش برای کاهش درد آن

ماساژ آرام عضلات اطراف گوش به درد گوش کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر ناحیه پشت گوش درد می‌کند، سعی کنید عضلات فک و گردن را ماساژ دهید.

9. مصرف سیر برای کاهش درد گوش

خوردن یک حبه سیر در روز می‌تواند به جلوگیری از عفونت گوش کمک کند. مدت‌هاست که در طب سنتی از سیر برای تسکین درد استفاده می‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند با عفونت مقابله کند. البته نباید از آن به عنوان جایگزین آنتی بیوتیک هایی که پزشک توصیه کرده استفاده کرد.

زمان مراجعه به پزشک بدلیل گوش درد:

اگر علائم گوش درد در طی 24 تا 48 ساعت بدتر شد یا با علائم زیر مواجه شدید، وقت آن است که به یک پزشک مراجعه کنید:

  • خارج شدن مایع چرکی یا خون از گوش
  • تب بالا (برای کودکان، درجه حرارت بیش از 100.4 درجه فارنهایت یا 38 درجه سانتی گراد)
  • سردرد و سرگیجه
  • تورم پشت گوش
  • درد شدید گوش
5/5 - (1 امتیاز)
منبع
webmdmedicalnewstodaygohealthuc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا