تناسب اندام

آیا کاهش وزن با طب سوزنی امکان پذیر است؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به این موضوع میپردازیم که  آیا کاهش وزن با طب سوزنی امکان پذیر است؟. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

امروزه روش‌های سنتی و غیر سنتی بی شماری برای کاهش وزن وجود دارد. بعضی از افراد وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود از روش‌های کلاسیک کاهش کالری و افزایش ورزش تا روش‌های کمتر متداول مانند سیروتراپی و هیپنوتیزم و تکنیک‌های کاهش وزن بی پایان میگویند. بسیاری از افراد برای کاهش وزن به روش سنتی چینی یعنی طب سوزنی روی می‌آورند. طی مطالعه‌ای، دانشمندان استفاده از طب سوزنی و داروهای گیاهی چینی را با چندین داروی لاغری مقایسه کردند و دریافتند این روشها در درمان چاقی مؤثر هستند و عوارض جانبی کمتری نسبت به داروها دارند. طرفداران و پزشکان طب سوزنی ادعا می‌کنند این روش به کاهش استرس، درد جسمی، آلرژی و حتی سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک می‌کند.

تأثیر طب سوزنی در کاهش وزن

شواهد زیادی وجود ندارد که ثابت کند طب سوزنی قدیمی به طور مستقیم به کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت از طب سوزنی انتظار جادوی چربی سوزی را نداشته باشید. همانطور که گفته شد، طب سوزنی به کاهش استرس و افزایش احساس آرامش کمک می‌کند، که غیر مستقیم به طور موثرتر باعث کاهش وزن می‌شود. همچنین برخی مطالعات وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی گوش می‌تواند به افراد در کم کردن وزن کمک کند.

طب سوزنی گوش برای کاهش وزن

این نظریه بر این اساس شروع شد که ولع مصرف تا حد زیادی به حافظه مربوط می‌شود و وقتی چیزی را هوس می‌کنیم به این دلیل است که یادمان می‌رود طعم خاصی باعث می‌شود احساس خوبی پیدا کنیم. از آنجا که گوش در نزدیکی هیپوکامپ قرار دارد (ناحیه‌ای از مغز که نقش مهمی در حافظه دارد)، انجام طب سوزنی در گوش به تحریک اعصاب جمجمه مرتبط با کاهش ولع مصرف ناشی از حافظه می‌شود. با این حال، تحقیقات بیشتری نیاز است. علاوه بر این طب سوزنی باعث ترشح برخی مواد شیمیایی مانند سروتونین و اندورفین در بدن می‌شود، همانطور که می دانید این مواد شیمیایی برای آرامش بدن مفید است. بنابراین اگر به طور کلی حس و حال و خلق و خوی بهتری داشته باشیم، تأثیر مثبتی بر کاهش وزن دارد.

ترکیب طب سوزنی و لاغری

طب سوزنی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود و درمان های طب سوزنی با تغییر سبک زندگی مانند ورزش بیشتر و داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب باید جفت شود. در حقیقت طب سوزنی تنها شروع کننده تغییر لاغری است، اما نمی‌تواند جایگزین روندهای لاغری شود.

تبلیغات

اساساً تأثیری که طب سوزنی می‌تواند در اهداف لاغری شما داشته باشد فراتر از درمان واقعی است، در کل طب سوزنی نقش ثانویه‌تری در لاغری دارد.

برای لاغری، چند جلسه طب سوزنی نیاز است؟

به طور کلی توصیه می‌شود بیمارانی که بدنبال کاهش وزن در حدود 10 تا 15 کیلو هستند باید شش تا هشت هفته تحت درمان قرار بگیرند، در ابتدا چند بار در هفته و سپس بسته به روند کار، پزشک ویزیت‌ها را کاهش می‌دهد.

عوارض جانبی طب سوزنی

توجه داشته باشید مزایای بالقوه طب سوزنی زیاد است و اگر به دست یک پزشک ماهر انجام گیرد، واقعاً خطری ندارد اما ممکن است دچار عوارض جانبی جدی شوید از جمله:

  • عفونت‌
  • درد در دیه‌
  • آسیب به سیستم عصبی مرکزی

در کل بیشتر تأثیر درمان طب سوزنی برای کم کردن وزن، به فیزیک و روان و احساسات فرد بستگی دارد. برای دیدن نتایج طولانی مدت باید از طب سوزنی و سایر تغییرات در سبک زندگی خود استفاده کنید. با این حال، هنوز هیچ اطلاعات قابل توجهی به طب سوزنی (به تنهایی) برای کاهش وزن وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

منبع
womenshealthmagverywellfit

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا