پوست و مو

چگونه با پوست گردو موهای زائد را از بین ببریم؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، روش از بین بردن موهای زائد با پوست گردو را بیان کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

موهای زائد در سرتاسر بدن ما از قبیل زیر بغل، صورت، پاها، بازوها، کشاله ران و قسمت‌های دیگر بدن وجود دارد. از نظر پزشکی، رشد ّبی رویه موهای زائد به عنوان هیرسوتیسم شناخته می‌شود و دلایل اصلی آن عدم تعادل هورمونی، مصرف برخی داروهای خاص، ژنتیک، شروع یائسگی و غیره است.

برای ازبین بردن موهای زائد همیشه نیازی به اپیلاسیون یا اصلاح نیست بلکه می‌توان با روش‌های طبیعی و فوق العاده آسان نیز از شر آن خلاص شد.

اگرچه برخی از روش‌های از بین بردن موهای زائد موقتی بوده و طی چند ماه مجدد میروید، اما روش‌های واقعاً دائمی نیز وجود دارد، یکی از این روش‌ها استفاده از پوست گردو است که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

چگونگی از بین بردن موهای زائد با پوست گردو

خلاص شدن از شر موهای صورت بسیار دشوارتر از خلاص شدن از شر موهای بدن است. اکثر افراد پراکسید هیدروژن را به عنوان یک “موبر” عالی، برای خلاص شدن از شر موهای زائد می‌دانند.

از طرفی اصلاح منظم مشکلات زیادی را به همراه دارد و معایب زیادی نیز دارد. واقعیت این است که مو عضوی از بدن انسان است و هدف خاص خود را دارد. خلاص شدن از شر موهای قسمت‌های مختلف بدن و صورت به روش‌های دیگر درمان خوبی برای ازبین بردن موهای زائد بدون آسیب رساندن به پوست است. جوشانده پوسته گردو به عنوان دارویی در مبارزه با موهای زائد تا حدودی بهتر از پراکسید هیدروژن عمل می‌کند.

روش از بین بردن موهای زائد با پوست گردو

دانشمندان ماده‌ای را در گردو کشف کردند که فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. این ماده به ویژه در پوست‌های سبز گردو فعال است. پوسته گردو یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌ها برای از بین بردن دائمی مو است. در اینجا چند دستور العمل مبتنی بر پوسته آورده شده است:

دستورالعمل:

  1. پوسته‌های گردو را خرد کرده، با آب مخلوط کنید تا حالت غلاف ایجاد شود و پوست خود را 3-4 بار در روز با این ماده بمالید. این روش را تکرار کنید تا موهای زائد کاملاً از بین بروند.
  2. سه عدد گردوی سبز را برداشته و پوسته سبز آن را از گردو جدا کرده و بگذارید تا خشک شود. بعد از خشک شدن، آن را بسوزانید و خاکستر حاصل از آن را با 1 قاشق آب حل کرده و در ظرفی دربسته به مدت 24 ساعت نگه دارید، سپس چند بار در روز روی موهای زائد خود بمالید.

از بین بردن موهای زائد بدن با پوست گردو از بین بردن موهای زائد با پوست گردو

مزایای پوسته گردو برای پوست

گردو مملو از اسیدهای چرب امگا 3، بیوتین و سلنیوم است. سلنیوم نه تنها برای تقویت پوست مفید است، بلکه این ماده معدنی به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. به عنوان یک ماده غذایی، گردو دارای مزایای بی شماری برای سلامتی است. اما استفاده از اسکراب های گردو به عنوان لایه بردار برای موهای زائد و شادابی صورت ممکن است باعث خشکی پوست یا حتی لایه برداری ناخواسته شود.

پوست گردو یک لایه بردار همه کاره است که به طور گسترده‌ای در مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. البته توجه داشته باشید، استفاده بیش از حد از گردو باعث قرمزی، لایه برداری و خشکی پوست می‌شود. مواد آلی موجود در پوست گردو، حاوی عناصر زیادی مانند هیدروژن و متان است. بهترین اسکراب لایه بردار، پوست گردو است. این اسکراب به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای سلول‌های مرده پوست است و جوش های سر سیاه را از بین می‌برد. توجه داشته باشید از تماس اسکراب با ناحیه چشم خودداری کنید. در نظر داشته باشید، پوست گردو برای دام سمی بوده و برای سگ کشنده است.

3.8/5 - (5 امتیاز)
منبع
clionetoddsmartialartsandfitnessourmotivationsmedicalnewstoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا