پوست و مو

علت و روش های فوق العاده درمان ریزش موی شقیقه ها

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیان علت و روش های فوق العاده درمان ریزش موی شقیقه ها میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

درمان ریزش مو در شقیقه‌ ها

بسیاری از افراد در دوره‌ای از زندگی با رسیدن به سن 30، 40 یا 50 سالگی دچار ریزش یا نازکی موها در ناحیه شقیقه (ناحیه‌ای در سر بین گوش و پیشانی) می‌شوند. افرادی که دچار این عارضه می‌شوند باید برای درمان هر چه زودتر اقدام کنند تا شانس بیشتری برای به حداقل رساندن ریزش و رشد مجدد مو در آن ناحیه داشته باشند.

دلایل مختلفی از جمله پیری، ژنتیک یا سبک زندگی ممکن است منجر به ریزش مو در شقیقه‌ها شود، اگرچه این مشکل به خودی خود تأثیری در سلامتی ندارد، اما گاهی اوقات نشانه یک بیماری زمینه‌ای است.

اگر نگران ریزش مو در ناحیه شقیقه موهای خود هستید، معاینه پوست سر توسط پزشک و آزمایش‌هایی برای تشخیص علت آن مهم است. گاهی اوقات، ریزش مو در اثر عوارض دارو یا در نتیجه یک بیماری زمینه‌ای ایجاد می‌شود. در چنین مواردی، هنگامی که فرد مصرف دارو را متوقف و یا بیماری زمینه‌ای را درمان کند، موها مجدد در این ناحیه رشد می کنند.

علائم ریزش موی شقیقه‌ ها

درست است که روزانه تا 100 تار مو از طریق ریزش طبیعی از بین می‌رود، اما معمولاً کم پشت شدن موها و میزان ریزش آن در حمام یا هنگام شانه زدن یکی از علائم ریزش موی شقیقه‌ها است. ریزش موی شقیقه‌ها به صورت شکل V در آقایان ظهور پیدا می‌کند.

تبلیغات

ریزش موی شقیقه ها

علت ریزش موی شقیقه‌ ها چیست؟

  • بیشتر اوقات، ریزش مو در شقیقه‌ها در اثر بیماری ارثی و ژنتیکی رخ می‌دهد و در بعضی موارد، به دلیل کشیدن مو و مدل موهای دم اسبی ایجاد می‌شود. شرایط تیروئید و عدم تعادل هورمونی نیز منجر به این نوع ریزش مو می‌شود.
  • آلوپسی یکی از مهمترین دلایل ریزش مو در شقیقه‌ها است که در مردان به طاسی معروف است.
  • تغییرات هورمونی در دوران بارداری
  • عوارض جانبی داروهای خاص
  • سیگار کشیدن
  • کمبود ویتامین، مانند ویتامین D و ویتامین‌های گروه B

نحوه جلوگیری و درمان ریزش مو شقیقه‌ها

  • از پیچ خوردن و کشیدن مو خودداری کنید.
  • استفاده از ابزارهایی که به مو آسیب می‌رسانند، مانند اتو مو را کاهش دهید.
  • از مدل موهایی که موها محکم کشیده می‌شوند خودداری کنید.
  • سطح استرس خود را کاهش دهید.
  • مقدار کافی پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 بخورید.
  • کاشت مو
  • لیزر درمانی سطح پایین

روش‌های درمان گیاهی و سنتی ریزش موی شقیقه‌ ها

1. روغن زیتون

زیتوندرمان ریزش موی شقیقه ها با روغن زیتون

ماساژ پوست سر با روغن زیتون ضخامت مو را افزایش می‌دهد. علاوه بر این روغن زیتون حاوی اولئوروپئین است که می‌تواند باعث رشد مو شود.

برای این منظور:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را چند ثانیه گرم کنید و حدود 15 دقیقه در قسمت شقیقه پوست سر خود ماساژ دهید. سپس با شامپوی بدون سولفات و آب خنک یا ولرم بشویید. این کار را هفته‌ای 2-3 مرتب تکرار کنید.

2. درمان ریزش موی شقیقه ها با آلوئه ورا

آلوئه وراآلوئه ورا درمان کننده ریزش موی شقیقه ها

آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی و مرطوب کنندگی دارد. این ماده نه تنها تحریک پوست سر را تسکین می‌دهد بلکه باعث مرطوب شدن پوست سر و موها نیز می‌شود. به این نکته دقت کنید که آلوئه ورا به طور سنتی برای رفع مشکلات ریزش مو استفاده می‌شده است.

تبلیغات

برای این منظور:

یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را به شقیقه‌های خود بمالید و بعد از یک ساعت با آب یا شامپوی بدون سولفات بشویید. این عمل را هفته‌ای 3-4 مرتبه انجام دهید.

3. پیاز

پیازدرمان ریزش موی شقیقه ها با پیاز

آب پیاز دارای گوگرد زیادی است که می‌تواند به بازسازی فولیکول‌های مو و تحریک رشد مو کمک کند.

برای این منظور:

یک قاشق چایخوری آب پیاز را به شقیقه و سایر مناطق آسیب دیده پوست سر خود بمالید و بعد از مدت 15 دقیقه با شامپوی بدون سولفات و آب خنک یا ولرم بشویید. هفته‌ای 2-3 بار این کار را انجام دهید.

تبلیغات

4. درمان ریزش موی شقیقه ها با چای سبز

چای سبزبا چای سبز ریزش موی شقیقه ها را درمان کنید

چای سبز دارای آنزیمی است که ریزش مو را مهار می‌کند و به کاهش تولید سبوم در پوست سر کمک می کند.

برای این منظور:

در یک فنجان آب گرم دو کیسه چای سبز قرار داده و دم کنید بعد از خنک شدن چای را به قسمت شقیقه‌های پوست سر خود بمالید و بعد از مدت 30 دقیقه با شامپو بشویید. هفته‌ای 2-3 بار این کار را انجام دهید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

تبلیغات

منبع
healthlinemedicalnewstodayhealthlinestylecraze

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا