پوست و مو

روش های خانگی برای ضخیم شدن موی سر

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیان روش های خانگی برای ضخیم شدن موی سر میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

برای ضخیم شدن مو چه کنیم؟

ریزش و نازک شدن مو از موضوعات رایج امروزی است. سبک زندگی مدرن، قرار گرفتن در معرض آلودگی و استفاده از محصولات شیمیایی کیفیت مو را خراب کرده و منجر به ریزش و نازکی موها می‌شود. با وجود اینکه میلیاردها هزینه در سراسر جهان برای درمان و ترمیم مو استفاده می‌شود اما هنوز نیز درمان‌های خانگی برای رشد و ضخامت مو بهترین و موثرترین روش درمانی است. روش‌های خانگی برای ضخیم شدن موی سر از زمان‌های بسیار قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته و نسل به نسل منتقل شده است.

وجود موهای نازک و کم پشت یک بیماری شایع است. هر فردی ممکن است دچار ریزش مو شود و هر فردی در طول زندگی خود موهای نازک را تجربه می‌کند. به طور کلی نازکی مو می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • پیری طبیعی
  • ژنتیک
  • تغذیه نامناسب
  • استفاده بیش از حد از محصولات تجاری مو
  • واکنش‌ها یا آلرژی به مواد شیمیایی
  • بیماری

طیف وسیعی از روش‌های خانگی برای ضخیم شدن موهای کم پشت وجود دارد، اما نتایج از فردی تا فرد دیگر متفاوت خواهد بود. ازآنجا که روش‌های خانگی یکی از ساده‌ترین راه‌های برای ضخیم شدن و رشد مجدد موها است در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره شده است.

روش‌های خانگی برای ضخیم شدن موی سر

1. انگور فرنگی هندی برای ضخیم شدن موی سر 

انگور فرنگی هندیافزایش ضخامت مو با انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی، معروف به آملا یکی از بهترین داروهای خانگی برای ضخیم کردن موها است. آملا و روغن آن قرن‌ها برای تمیزی پوست سر و مشکل شوره سر و ریزش موها استفاده می‌شده است. استفاده روزمره از آن به عنوان روغن، ساقه‌های مو را تقویت می‌کند و از بروز مشکلاتی مانند شکستگی و نازک شدن موها جلوگیری می‌کند.

تبلیغات

2. روغن ماهی

روغن ماهی و مکمل‌های آن یکی از درمان‌های خانگی برای بهبود رشد داخلی مو است. علاوه بر این روغن ماهی سرشار از مواد مغذی و پروتئین است که به تقویت و براقیت مو کمک می‌کند.

3.  ضخیم شدن مو با سرکه سیب

سرکه سیبافزایش ضخامت مو با استفاده از سرکه

شاید کمتر کسی بداند سرکه یک درمان خانگی شگفت انگیز برای تمیزی پوست سر و موها است. برای تهیه مخلوط سرکه سیب برای رشد مو، 15 میلی لیتر از آن را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس در ابتدا موهای خود را با آب بشویید و تمیز کنید، سپس با محلول سرکه موهای خود را بشویید. این داروی خانگی طبیعی موها را محکم، براق و ضخیم‌تر می‌کند.

4. افزایش ضخامت مو با آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E است و دو بار در هفته باید روی موها استفاده شود. برای این منظور یک عدد آووکادو را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و مخلوط را به مو و پوست سر بمالید بعد از حدود 30 دقیقه با شامپوی ملایم بشویید.

5. لیمو برای ضخیم شدن موی سر

آبلیموی طبیعیلیمو مفید برای افزایش ضخامت موی سر

شاید برایتان جالب باشد لیمو یک داروی خانگی محبوب برای جلوگیری از ریزش و ضخیم شدن مو است. برای استفاده از این درمان سنتی برای ضخامت مو، نیمی از لیمو را برش دهید و آب آن را در کاسه فشار دهید و پوست سر خود را به مدت 5 دقیقه با آب آن ماساژ دهید و سپس بگذارید تا خشک شود و بعد از 10 دقیقه موها را بشویید.

6. روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل یک داروی خانگی کمتر شناخته شده برای رشد و ضخامت موها است. مصرف سه قاشق چای خوری روغن دانه کدوتنبل سه بار در روز برای تقویت موهای نازک مؤثر است.

تبلیغات

7.  افزایش ضخامت مو با آب پیاز

پیازآب پیاز برای افزایش ضخامت مو

پرمصرف‌ترین داروی خانگی برای رشد موها و ضخیم شدن آنها آب پیاز است. بهترین راه برای استفاده از آب پیاز روی پوست سر، ماساژ پوست سر با آن و شستشو پس از 15 دقیقه با شامپو است.

8. تخم مرغ برای ضخیم شدن موی سر

تخم مرغ به ضخیم‌تر شدن مو کمک کند. برای استفاده از تخم مرغ:

1 یا 2 تخم مرغ را با هم بزنید سپس آن را به پوست سر و موهای خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم و شامپو بشویید. استفاده از تخم مرغ یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود.

9. ضخیم شدن موی سر با پوره پرتقال

پرتقالپوره پرتقال مفید برای ضخامت مو

ویتامین C، پکتین و اسید موجود در پرتقال می‌تواند به تقویت موهای یک فرد از چند طریق مختلف کمک کند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در پوره پرتقال به درخشش طبیعی مو و ضخیم‌تر شدن آن کمک می‌کند. پوره را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بعد از حدود یک ساعت بشویید.

10. ژل آلوئه ورا برای ضخیم شدن موی سر

استفاده از ژل آلوئه ورا به طور مستقیم روی مو به تقویت مو و ضخیم شدن آن در طول زمان کمک می‌کند. ژل آلوئه ورا را به پوست سر مالیده و بعد از 30 دقیقه بشویید. افراد می‌توانند هفته‌ای یک یا دو بار از استفاده کنند.

تبلیغات
4/5 - (4 امتیاز)

منبع
lordhairmedicalnewstoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا