تغذیه

گوشت مرغ سالم چه ویژگی هایی دارد؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیان ویژگی های گوشت مرغ سالم میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مشخصات مرغ سالم برای خرید

توجه به سلامت مرغ بسیار مهم است به طور که کشورهای مختلف مقررات متفاوتی برای پرورش آن وضع کرده‌اند. برای خرید مرغ علاوه بر تازه بودن آن باید از بسته بندی و برچسب آن نیز اطمینان کسب کنید. در ادامه این مقاله می‌توانید با مشخصات و ویژگی های مرغ سالم و تازه آشنا شوید.

راهکارهای تشخیص مرغ سالم و ویژگی های گوشت مرغ سالم

1. رنگ و ظاهر از ویژگی های گوشت مرغ سالم

مرغ تازه باید صورتی رنگ باشد و هرگونه کبودی یا پارگی در پوست آن به معنی عدم کیفیت و تازگی است. علاوه بر این مرغ باید چاق باشد و هنگام فشار، گوشت آن تا حدی مقاوم باشد و پس از چند ثانیه به حالت اولیه برگردد. بوی خنثی نیز شاخص خوبی برای سلامت و تازگی آن است.

2. بسته بندی

به بسته بندی مرغ توجه کنید و هنگام خرید دقت داشته باشید در بسته مایعات اضافی وجود نداشته باشد. مایع اضافی نتیجه فرآیند غوطه وری مرغ در آب است که معمولاً برای خنک سازی مرغ‌ها در دمای مناسب استفاده می‌شود. مرغ‌ها در اثر این مایعات، بافتی خیلی نرم پیدا می‌کنند.

3. تمیزی از ویژگی های گوشت مرغ سالم

مرغی را برای خرید انتخاب کنید که تمیز و پاک شده باشد.

4. عاری از آنتی بیوتیک

شاید این مورد در کشور ما وجود نداشته باشد اما برای خرید مرغ حتماً باید موارد عاری از آنتی بیوتیک یا بدون آنتی بیوتیک را انتخاب کنید که معمولاً به صورت برچسب روی بسته درج شده است.

5. گواهی ارگانیک معتبر

گواهی ارگانیک معتبر، به معنی این که مرغ با چندین استاندارد و شیوه سختگیرانه تولید شده است. برنامه ملی ارگانیک USDA پرکاربردترین و شناخته شده ترین برنامه است و درست است که قیمت آن کمی گرانتر است اما برای اهمیت دادن به سلامتی ارزش خرید دارد.

6. بهبود یافته

اصطلاح بهبود یافته نشان دهنده این است که مرغ در حین فرآوری با محلولی تزریق یا خیسانده شده است. برخی از تولیدکنندگان به مرغ آب نمک تزریق می‌کنند و این امر باعث اضافه شدن نیترات، نیتریت و MSG و بالارفتن سدیم در مرغ می‌شود که اتفاق خوبی نیست.

7. مرغ با برچسب سبزیجات

مرغی که دارای برچسب سبزیجات است به این معنی که با رژیم غذایی گیاهی نه حیوانی پرورش یافته و اغلب برای کاهش هزینه‌ها و سرعت رشد مرغ استفاده می‌شود.

نکات خرید مرغ سالم

  • بهترین راه برای اطمینان از خرید تازه‌ترین مرغ، بررسی چربی آن است که باید سفید تا زرد پررنگ باشد و اصلاً خاکستری یا کم رنگ نباشد همچنین به خوبی بسته بندی و فاقد نشت باشد.
  • برچسب بسته بندی را به دقت بررسی کنید تا مرغ‌هایی که با محلول سدیم “تقویت” شده‌اند را نخرید. توجه داشته باشید کلمه “طبیعی” روی برچسب تضمین کننده نبود آب سدیم نیست.
  • پس از خرید، مرغ‌ را در یخچال یا فریز قرار دهید. مرغ‌هایی که در یخچال نگهداری می‌شوند باید سریعاً پخته شوند و یا تاریخ “انقضاء” فریز باشند. اگر می‌خواهید مرغ را بیش از دو هفته منجمد کنید از محکم بسته بندی شدن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین مرغ‌های منجمد نباید در دمای اتاق یا یخچال یخ زدایی شوند زیرا باعث رشد باکتری‌ها می‌شود.

خلاصه، مرغ یکی از پر مصرف‌ترین غذاها است و در نظر گرفتن موارد بهداشتی و ویژگی های گوشت مرغ سالم هنگام خرید بسیار مهم است. توجه داشته باشید، هنگام خرید مرغ یا هر نوع ماده غذایی دیگر برچسب‌های روی بسته بندی را با دقت بخوانید و گوشتی که تاریخ انقضا ندارد را خریداری نکنید همچنین از خرید مرغ بسته بندی شده که تاریخ انقضا آن غیرقابل خواندن است خودداری کنید. بررسی اطلاعات مربوط به تولید کننده یا وارد کننده نیز مهم است.

اطلاعات مربوط به منشأ و روش فرآوری مرغ در سالهای اخیر به طور فزاینده‌ای مهم شده است و باعث می‌شود مصرف کنندگان بدانند مرغ از کجا و چگونه تولید و فرآوری شده است و چه استاندارد غذایی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
smartchickenperutninaeatingwell

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا