تغذیه

افراد سیگاری چه ویتامینی مصرف کنند

افراد سیگاری باید ویتامین هایی مصرف کنند که بتوانند در برابر سیگار تحمل بدن خود را بالا ببرند. اغلب بدن سیگاری ها فاقد بسیاری از مواد مغذی است اغلب ویتامین ها از طریق دود سیگار تخلیه می شوند و از بین می روند. افراد سیگاری اغلب دچار کمبود ویتامین های فولات، سی و منیزیم هستند. بد نیست بدانید، دود سیگار حاوی 7000 ترکیب شیمیایی از جمله مونوکسید کربن، بنزن، سیانید هیدروژن، آرسنیک و فرمالدئید است.

تبلیغات

رادیکال های آزاد این دودها به کلاژن، رگ های خونی و DNA بدن آسیب می رسانند و سیستم ایمنی را ضعیف، پوست را چروک و بدن را پیر می کنند. به علاوه، افراد سیگاری کمترین میزان مصرف ویتامین C را دارند به همین دلیل سطوح پایین تری از آنتی اکسیدان ها را دارند و حتی اگر غذاهای غنی از ویتامین C بخورند بر بدنشان تأثیری ندارد، زیرا که ارتباط معکوس بین سیگار کشیدن و سطح ویتامین C وجود دارد.

ناگفته نماند که افرادی که سیگار می‌کشند معمولاً کمتر تصمیمات تغذیه‌ای بهتری می‌گیرند زیرا که نیکوتین اشتها را سرکوب و ترک سیگار را مشکل ساز می کند. همچنین، سیگاری ها به دلیل فولات پایین مستعد ابتلا به مشکلات قلبی نیز می شوند.

در این مطلب با اشاره به اینکه افراد سیگاری چه ویتامینی مصرف کنند امیدواریم بتوانیم گامی در حفظ سلامت این افراد برداریم.

افراد سیگاری چه ویتامینی مصرف کنند

مولتی ویتامین

مهم نیست در روز یا هفته چند عدد سیگار مصرف می کنید، سیگار کشیدن به هر شکلی برای سلامتی بسیار مضر است چون مواد مغذی ضروری بدن را از بین می برد. برای به دست آوردن سلامت و انرژی دوباره بدن بهترین گزینه رژیم غذایی سالم به همراه مصرف یک مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. مواد مغذی موجود در این ویتامین کمک می کند تمام انرژی از دست رفته را دوباره به دست آورید و برای بدن و ذهن افراد سیگاری بسیار مفید است.

تبلیغات

ویتامین B کمپلکس

ویتامین‌های B کمپلکس نیکوتین ناشی از سیگار را کاهش می دهند. در واقع این ویتامین نجات دهنده بدن افراد سیگاری است و تمام قسمت های بدن که در اثر دود سیگار آسیب زیادی دیده اند را بازسازی می کند.

ویتامین B6 (نیاسین)

این ویتامین دارای ساختار شیمیایی تقریباً مشابه نیکوتین است و برای سیگاری ها و ترک سیگار مفید است. البته به خاطر داشته باشید که دوزهای زیاد این ویتامین باعث آسیب کبدی می شود بنابراین، قبل از مصرف این ماده حتما با پزشک صحبت کنید.

ویتامین سی

یک فرد غیر سیگاری به طور متوسط حدود 1000 میلی گرم ویتامین C در روز نیاز دارد، در حالی که یک فرد سیگاری به طور متوسط  حدود 3000 میلی گرم ویتامین C نیاز دارد. استعمال دخانیات تا 40 درصد ذخیره ویتامین C بدن را کاهش می دهد و در نتیجه در طول زمان مشکلات عمده ای برای سلامتی بدن ایجاد می شود. بنابراین مصرف مقدار مناسبی از ویتامین C در مدت زمان کوتاه به کاهش هوس نیکوتین کمک می کند.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که در پیشگیری از حملات قلبی بسیار مهم است. با توجه به افزایش استرسی که قلب در طول سیگار کشیدن تجربه می کند، مصرف ویتامین E به ویژه برای افراد سیگاری مهم است.

بتاکاروتن

بتا کاروتن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به حفظ سلامت آن در دوران پرهیز از نیکوتین کمک می کند. البته مصرف مکمل بتاکاروتن تنها در صورت ترک سیگار توصیه می شود.

تبلیغات

بتاکاروتن طبیعی موجود در غذاهایی مانند سبزیجات برگ سبز و میوه های نارنجی یا زرد بسیار بهتر از بتاکاروتن به شکل قرص جذب می شود.

کلسیم

علاوه بر آسیب هایی که سیگار و تنباکو به قلب و ریه ها وارد می کنند. سیگار کلسیم که یک ماده معدنی مهم برای سلامتی و استخوان ها است را از بدن خارج می کند. به همین دلیل، با مصرف مکمل کلسیم یا مصرف کلسیم طبیعی، می توانید با این اثر مقابله کنید.

مکمل های گیاهی

علاوه بر مکمل‌های ویتامین، مکمل‌های گیاهی به ترک عادت سیگار کشیدن کمک می کنند و به عنوان دارویی برای تسکین اضطراب پیشنهاد می شوند. مکمل های گیاهی اغلب به شکل قرص یا چای در دسترس هستند و برخی از ترکیبات تخصصی آنها به طور خاص برای ترک سیگار ضروری است.

4/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

منبع
shawellnessasanarecoverylivonlabs

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا