سلامت جنسی

برای افزایش ضخامت اندومتر چه بخوریم

پوشش داخلی رحم مسئول نگهداری تخمک در طول تولید مثل است. این یک بخش اساسی از باروری است. پوشش ضخیم رحم تضمین می کند که تخمک به خوبی رشد کند. پوشش داخلی رحم هر 30 روز یک مرتبه عرض خود را تغییر می دهد و این به طور مداوم در تمام سال های باروری زنانه اتفاق می افتد. دو هورمون پروژسترون و استروژن که در زنان ترشح می‌شوند، مسئول رشد و کاهش پوشش داخلی رحم هستند. این بدان معناست که در طول سیکل های قاعدگی، پوشش رحم برای سازگاری با بارداری ضخیم می شود و در صورت عدم بارداری، ریزش می کند.

تبلیغات

به طور معمول، در زنان، سطح استاندارد ضخامت پوشش داخلی رحم بین 5-7 میلی متر است، سپس با ادامه چرخه تخمک گذاری به 11 میلی متر افزایش می یابد. داشتن پوشش مناسب رحم به طور فعال برای تغذیه و رشد جنین در رحم مورد نیاز است. ضخامت پوشش رحم با سونوگرافی قابل تشخیص است. نازک بودن دیواره رحم،می تواند به دلیل التهاب، خون رسانی ناکافی به رحم یا سطوح پایین ترشح هورمون باشد. برای جلوگیری از بروز این موارد، توصیه می شود که مواد غذایی مناسب برای افزایش ضخامت آندومتر مصرف کنید. برخی از مواد غذایی شامل انواع خاصی از لوبیا، عدس و برنج است که همگی در خون سازی عالی هستند. همچنین، مواد غذایی مانند آجیل و دانه‌ها که منابع عالی چربی‌های سالم هستند، همراه با سبزیجات سبز رنگ، نمونه‌های ضروری برای افزایش ضخامت دیواره رحم می باشند.

غذاهایی برای افزایش ضخامت دیواره رحم

1 آجیل و دانه ها

آجیل به طور طبیعی حاوی چربی های غیر اشباع، فیبر، پروتئین و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. آجیل ها حاوی مقادیر بالای پروتئین، ویتامین B و E و همچنین منیزیم هستند. آجیل ها انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای مواد مغذی منحصر به فرد خود است. نمونه هایی از آجیل ها عبارتند از: فندق، بادام، آجیل ماکادمیا، بادام هندی، بادام زمینی، آجیل برزیلی، دانه کاج، گردو و گردوی پکان آمریکایی. همچنین آجیل ها حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که آسیب سلولی را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری ها را از بین می برد. سایر فواید سلامتی شامل کمک به کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش سطح کلسترول است.

برخی از دانه ها منابع مواد مغذی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آنها اساساً سرشار از فیبر بوده و برای معده مفید هستند. برخی از نمونه‌های دانه‌ها عبارتند از: دانه‌های کتان، دانه‌های چیا، دانه‌های کدو تنبل، دانه‌های شاهدانه و دانه‌های کنجد. آجیل و دانه ها از انواع مواد غذایی نمونه ای هستند که به ضخیم شدن پوشش داخلی رحم کمک می کنند.

2 غلات کامل

استفاده از غلات کامل در رژیم غذایی، چندین خواص سلامتی مانند پیشگیری از بیماری قلبی، سرطان روده بزرگ، دیابت و حتی آسم دارد. غلات کامل حاوی مقادیر زیادی فیبر و همچنین ویتامین B، آهن و منیزیم هستند. برخی از غلات کامل عبارتند از جو دوسر، گندم، برنج قهوه ای، جو و ذرت. غلات کامل حاوی آنتی اکسیدان هستند و از آسیب بافت جلوگیری می کنند. آنها همچنین التهاب و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش می دهند. غلات کامل به دلیل محتوای آهن و پروتئین که به بدنسازی کمک می کند، ماده غذایی عالی برای پوشش سالم رحم است.

تبلیغات

3 ماهی روغنی

ماهی روغنی از اسیدهای چرب امگا 3 تشکیل شده است که برخلاف چربی های معمولی موجود در گوشت، بهترین چربی برای بدن انسان است. ماهی های روغنی همچنین حاوی سطوح بالایی از پروتئین هستند. ماهی های چرب دارای فواید بسیاری برای سلامتی هستند از جمله بهبود عملکرد قلبی عروقی، پیشگیری از سکته مغزی، خون سازی، بهبود گردش خون، کاهش تجمع پلاک در شریان ها و تنظیم سطوح بعضی از چربی ها در بدن. از آنجایی که ماهی روغنی منبع قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا 3 است، برای خون سازی و ترمیم بسیار عالی است و آن را به نمونه ای عالی از مواد غذایی تبدیل می کند که پوشش اندومتر را ضخیم می کند. برخی از نمونه‌های ماهی‌های روغنی عبارتند از: سالمون، سالمون وحشی، شاه ماهی اقیانوس اطلس، ماهی کولی، شمشیر ماهی، ساردین، ماهی خال مخالی و قزل آلا.

4 آب انار

آب انار یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش ضخامت دیواره رحم است. آب این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C، K و E است و همچنین منبع خوبی از پتاسیم است. این میوه فواید زیادی برای سلامتی دارد، از خواص آنتی اکسیدانی گرفته تا کاهش خطر ابتلا به سرطان و فوایدی مانند کمک به هضم غذا، خواص ضد التهابی، پیشگیری از آرتریت، پیشگیری از بیماری قلبی، کاهش فشار خون، خواص ضد ویروسی، افزایش عملکرد جنسی و بهبود باروری. اما جدا از همه این موارد، ما بیشتر روی مسئله باروری تمرکز کرده ایم. آب انار می تواند با تولید هورمون هایی مانند استروژن در زنان که باروری را بهبود می بخشد، پوشش رحم را ضخیم کند. ضخامت کافی، رحم را برای نگهداری تخمک و بارداری آماده می کند.

5 آووکادو

مانند انار، آووکادو نیز منبع خوبی از ویتامین های C، E و K است. این میوه منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و بتاکاروتن است و مزایای متعددی مانند پیشگیری از چاقی و بیماری های قلبی و بهبود رنگ پوست دارد و یک سم زدای طبیعی است. آووکادو همچنین حاوی فیبرهای محلول است که با باکتری‌های دوستدار روده تعامل دارد و باعث رشد آن‌ها می‌شود که از زخم و سایر عوارض معده جلوگیری می‌کند. آووکادو برای باروری و بارداری سالم بسیار مفید است. این میوه حاوی فولات است که می تواند خطر سقط جنین یا نقایص بارداری را کاهش دهد. آووکادو یک ماده غذایی عالی برای پوشش سالم رحم است، زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به خون‌سازی، رشد و ضخیم شدن دیواره رحم کمک می‌کند.

6 گوشت قرمز (گوشت گاو و بره)

رایج ترین انواع گوشت قرمز شامل گوشت گاو، بره یا گوسفند است. انواع مختلف گوشت برای سلامتی و تغذیه شما عالی هستند و انواع و مقادیر متفاوتی از مواد مغذی را ارائه می دهند. گوشت گاو بیشتر از گوشت بره محبوب و مورد استفاده قرار می گیرد و در استیک، همبرگر و دنده استفاده می شود. گوشت گاو منبع ضروری پروتئین و مواد مغذی مانند آهن است که آنها را به غذای خوبی برای افزایش ضخامت آندومتر تبدیل می کند. گوشت بره از نظر بسیاری از کارشناسان سلامت و تغذیه سالم ترین نوع گوشت قرمز است که حاوی مقادیر خوب پروتئین و اسیدهای آمینه است. اسیدهای آمینه، پروتئین و مواد معدنی موجود در گوشت گوسفندی نیز آن را به غذای خوبی برای سلامتی و افزایش ضخامت پوشش رحم تبدیل می کند.

7 سبزیجات

سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگدار، مواد غذایی مفیدی برای افزایش ضخامت اندومتر هستند، زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین و فیبر هستند. سبزیجات به طور طبیعی دارای فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش فشار خون، جلوگیری از افزایش وزن و کاهش خطر بیماری های قلبی هستند. برخی از نمونه‌های سبزی‌های برگ‌دار عبارتند از: کلم پیچ، اسفناج، آب‌تره، سبزی چغندر، سبزی شلغم، کاهو و کلم. سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ منابع غنی ویتامین‌های C، A و K هستند و در عین حال دارای خواص آنتی‌اکسیدانی زیادی نیز می باشند. اسفناج و کلم از محبوب‌ترین سبزیجات برگ‌دار هستند و منابع نمونه‌ای از فولات هستند که از عوارض بارداری جلوگیری می‌کنند و از جمله مواد غذایی برای سلامت پوشش رحم هستند. آنها عملکرد طبیعی بدن را تقویت می کنند و مواد مغذی و ویتامین ها را برای ترشح هورمونی فراهم می کنند تا به طور طبیعی انجام شود.

تبلیغات

8 روغن زیتون

روغن زیتون به بخشی ضروری از آشپزی سالم در سراسر جهان تبدیل شده است. روغن زیتون به دلیل روش تقطیر و مواد تهیه آن به اشکال مختلف ظاهر می شود. برخی از نمونه ها عبارتند از روغن زیتون بکر، روغن زیتون خالص، روغن زیتون فرابکر و روغن لامپانت. برخی از فواید روغن زیتون برای سلامتی شامل افزایش رشد مو، بهبود سلامت پوست، پیشگیری از بیماری های قلبی و خواص ضد التهابی است و همچنین ممکن است به پیشگیری از سکته مغزی کمک کند. روغن زیتون و آووکادو و آجیل مواد غذایی ضروری برای بهبود باروری در زنان هستند و می توانند ضخامت پوشش رحم را افزایش دهند.

نتیجه گیری

تمام مواد غذایی ذکر شده برای تقویت ضخامت پوشش رحم و کمک به باروری حیاتی هستند. از سبزیجات سبز برگ گرفته تا مغزها و دانه ها و غلات کامل، منابع طبیعی آهن و پروتئین هستند که از ویژگی های ضروری هر ماده غذایی برای ضخیم شدن پوشش رحم می باشد. از ماهی های روغنی گرفته تا گوشت قرمز، سبزیجات و میوه هایی مانند آووکادو، انار و لیمو نمونه های بارز سازنده بدن و خون هستند که عملکرد طبیعی بدن را تضمین می کنند. نمونه های دیگر از مواد غذایی سالم برای دیواره رحم عبارتند از چای سبز، روغن کرچک، زرده تخم مرغ و محصولات لبنی. اگر با دیواره نازک رحم دست و پنجه نرم می کنید، این مواد غذایی را مصرف کنید تا در کمترین زمان دیواره رحم شما ضخیم شود.

4.3/5 - (62 امتیاز)

منبع
blendofbites

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا