تناسب اندام

تمرین های مناسب برای افزایش قد

عوامل متعددی وجود دارند که میتوانند بر رشد قد تاثیر بگذارند. قد شما به طور عمده توسط ژنتیک و همچنین عوامل محیطی تعیین میشود. برخی عوامل وجود دارند که خارج از کنترل شما هستند اما برخی عوامل نیز وجود دارند که تحت کنترل شما هستند و میتوانند بر افزایش قد شما تأثیر بگذارند.

هنگامی که صفحات رشد بسته شوند شما نمی توانید قد خود را افزایش دهید. با این حال قبل از اینکه صفحه های رشد بسته شوند شما میتوانید از تکنیکها و تمرینات زیر استفاده کنید تا به پتانسیل کامل برسید. داشتن یک سبک زندگی سالم و کم استرس از راه های بلند شدن قد میباشند. در این مجله تکنیک ها و تمرینات ورزشی را معرفی خواهیم کرد که از راه های بلند شدن قد هستند.

راه های بلند شدن قد سریع

۱/ مواد معدنی لازم را دریافت کنید

اطمینان حاصل پیدا کنید که تمام ویتامینها و موادمعدنی مورد نیاز بدن شما دریافت میگردد. سعی کنید غذاهای خاصی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در اینجا چند پیشنهاد ویژه ارائه شده است:

یکی از راه های افزایش قد، مصرف پروتئین بالا در رژیم غذایی میباشد. گوشت سفید مرغ , ماهی , سویا و لبنیات به رشد استخوان ها و ماهیچه ها کمک میکنند.

همچنین بخوانید: مهم ترین منابع پروتئین کدامند؟

همچنین شما باید کلسیم زیادی دریافت کنید , کلسیم در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج , کلم و لبنیات (ماست و شیر) یافت میشود که در افزایش قد موثر است.

علاوه بر پروتئین و کلسیم شما باید روی را به رژیم غذایی خود بیفزایید. یک رابطه ی احتمالی بین کمبود روی و ضعف در رشد وجود دارد یه همین دلیل گنجاندن این ماده ی معدنی در رژیم غذایی توصیه میشود. منابع خوب روی شامل: تخم مرغ , بادام زمینی و.. میباشد.

ویتامین D یکی دیگر از راه های بلند شدن قد میباشد و در افزایش رشد استخوان و عضلات تأثیر میگذارد. ویتامینD را میتوان در ماهی , یونجه و یا قارچ یافت کرد.

۲/ تا صفحات رشد بسته نشده اند ورزش کنید

متاسفانه اگر صفحات رشد شما به دلیل افزایش سن بسته شوند , تمرینات ورزشی بر روی افزایش قد شما تاثیری نخواهند داشت. ورزش منظم در طول سال های نوجوانی و بلوغ میتواند به شما کمک کند تا قد خود را افزایش دهید. یکی از راه های بلند شدن قد رفتن به ورزشگاه میباشد , پیوستن به ورزشگاه به شما کمک میکند تا انگیزه ی شما برای ورزش و آشنایی با تمرینات و راه های بلند شدن قد , بیشتر شود. برخی از تمرینات کششی دارای اثرات مفیدی برای رشد قد میباشند , انجام تمرینات کششی میتواند چند سانتی متر به قد شما اضافه کند.

برای اینکه بهترین نتایج را به دست آورید , شما باید دو بار در روز این تمرینات را انجام دهید یک بار بعد از اینکه از خواب بیدار شدید و یکبار قبل از اینکه به رختخواب بروید.

برخی نیز معتقدند که شنا کردن به طولانی کردن ماهیچه ها کمک میکند.

یکی دیگر از راه های بلند شدن قد , ماساژ دادن زانوها میباشد شما میتوانید روزانه ۵ تا ۱۰ دقیقه زانوهای خود را ماساژ دهید.

۳/ سیستم ایمنی خود را قوی نگه دارید

برخی از بیماری های دوران کودکی میتوانند رشد شما را تحریک کنند. اکثر این بیماری ها با افزایش ایمنی بدن درمان میشوند. گنجاندن مقدار زیادی ویتامین C موجب افزایش سیستم ایمنی بدن میشود و یکی از راه های بلند شدن قد میباشد.

همچنین بخوانید: چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟

۴/ بخوابید

بیشترین رشد شما در هنگام خواب رخ میدهد , به این دلیل که هنگام خواب , بدن بافت ها را بازسازی میکند. برای اینکه رشد خوبی را در هنگام خواب داشته باشید نورهای غیر ضروری را از بین ببرید. هورمون رشد طبیعی (HGH) به طور طبیعی در بدن ما تولید میشود , مخصوصا در هنگام خواب عمیق یا آهسته. هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به رختخواب بروید.

اگر در خوابیدن مشکل دارید سعی کنید حمام گرم قبل از خواب داشته باشید یا اینکه یک فنجان چای بابونه قبل از خواب بنوشید. دقت داشته باشید که افزایش ساعت های خواب باعث رشد شما نخواهد شد. برای خواب تشک مناسبی را انتخاب کنید تشک های بسیار نرم یا سفت ستون فقرات شما را خم میکنند.

 ۵/ درک کنید که قد شما توسط ژنتیک تعیین میشود

دانشمندان بر این باورند که ۶۰ تا ۸۰ درصد قد شما توسط ژن تعیین میشود. این جمله به این معنا نیست که قد شما حتما شبیه به والدینتان خواهد شد , بلکه به این معناست که داشتن والدین کوتاه قد تر احتمال اینکه شما قد کوتاه تری داشته باشید را افزایش میدهد.

 ۶/ نوسانات روزانه بر قد تاثیر میگذارند

جالب است اگر بدانید که قد شما در طول روز کمی کاهش می یابد.

علاوه بر این شما باید وضعیت خوبی داشته باشید. همیشه شانه های خود را به سمت عقب بکشید تا قد شما بلندتر دیده شود.

چگونه قد بلند به نظر برسیم؟

لباس های مناسبی را انتخاب کنید , لباس های تیره رنگ باعث میشود شما باریک تر و بلندتر به نظر برسید .

موهای خود را نبندید قرار دادن موها در یک تراز عمودی باعث میشود قد شما بلند تر دیده شود.

پوشیدن کفش های پاشنه دار یکی دیگر از راه های بلند شدن قد میباشد.

حرکات کششی برای افزایش قد بزرگسالان

در اینجا لیستی از تمریناتی که برای افزایش قد , به اثبات رسیده اند را معرفی میکنیم:

تمرین شماره ۱

این تمرین ستون فقرات , شکم , ران و عضلات شما را تحت تأثیر قرار میدهد و یکی از راه های بلند شدن قد میباشد.

تمرین های مناسب برای افزایش قد

تمرین شماره ۲

این تمرینِ کششی بر عضلات ستون فقرات , گردن و شانه تأثیر میگذارد و استرس را از عضلات آزاد میکند و به تقویت آنها میپردازد.

تمرین های مناسب برای افزایش قد

تمرین شماره ۳

این تمرین برای مبتدیان نیست و باید تحت نظارت متخصص انجام شود تا از آسیب دیدن به عضلات جلوگیری شود. این تمرین یکی از بهترین راه های بلند شدن قد میباشد. برای انجام این پوزیشن شما باید روی زمین بنشینید و پاهای خود را در مقابلتان بگذارید.

تمرین های مناسب برای افزایش قد

تمرین شماره ۴

این تمرین شکاف بین مهره ها را افزایش میدهد و باعث تقویت ستون فقرات و رشد قد میشود. همچنین این تمرین بر عضلات گردن که در آن غده تیروئید قرار دارد , تأثیر میگذارد. کشش عضلات گردن موجب انتشار هورمون رشد در بدن میشود و به رشد قد کمک میکند.

تمرین های مناسب برای افزایش قد

تمرین شماره ۵

شما با شنا کردن موجب کشیدگی عضلات بدنتان میشوید و در نهایت این تمرین , منجر به افزایش قد میشود.

همچنین بخوانید: تاریخچه رشته شنا؛ قوانین رشته شنا؛ معرفی انواع شنا و فواید شنا

تمرین های مناسب برای افزایش قد

تمرین شماره ۶

لگد زدن انعطاف پذیری عضلات پا را افزایش میدهد اما در صورتی که به نحو درست انجام نشود منجر به آسیب به عضلات میشود به همین دلیل حتما باید تحت نظر متخصص انجام شود. شما باید با ضربات کوتاه و ساده شروع کنید و زمانی که این تکنیک را به درستی درک کردید به سمت ضربات سخت بروید. گرم شدن بسیار مهم است قبل از انجام این تمرین ابتدا بدن خود را گرم کنید.

تمرین های مناسب برای افزایش قد

تمرین شماره ۷

پرش , سیستم قلبی عروقی بدن را تحت تاثیر قرار میدهد و یکی از راه های بلند شدن قد میباشد.

4/5 - (4 امتیاز)
منبع
فارسی طبگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام فاطمه هستم ده سالمه قدم ۱۴۷ وزنم ۳۵قد مادرم ۱۵۹ و قدر پدرم ۱۷۵ امکان رشدم تا چه حد وجود داره

    1. با سلام
      در این خصوص به متخصص کودکان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا