تغذیه

خواص شگفت انگیز آب نیشکر؛ از کاهش وزن تا پاکسازی پوست

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بررسی خواص شگفت انگیز آب نیشکر؛ از کاهش وزن تا پاکسازی پوست میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

آب نیشکر یکی از نوشیدنی‌های انرژی زا و سالم با فواید سلامتی بی‌شمار است.
هند پس از برزیل بزرگترین تولید کننده نیشکر در جهان است. هندی‌ها از نیشکر در موارد مختلف استفاده می‌کنند. نیشکر، یک گیاه چمنی است که در ۳۶ نوع یافت می‌شود، این گیاه فاقد چربی و حاوی سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن است و یک نوشیدنی ۱۰۰ درصد طبیعی است.

آب نیشکر از گیاه آن به دست می‌آید (Saccharum Officinarum). ساکاروم ماده اصلی نیشکر به دلیل داشتن قند زیاد، عطر و طعم شیرینی که دارد نوشیدنی خوشمزه‌‌ای به شمار می‌رود. این نوشیدنی به دلیل خواص خنک کنندگی بدن برای فصل تابستان مناسب است. از نظر طب سنتی آب نیشکر فوق العاده مغذی بوده و و سرشار از مواد مغذی حیاتی مورد نیاز بدن است.

فواید نوشیدن آب نیشکر چیست؟

آب نیشکر با مواد مغذی فراوانی همراه است که شامل: پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن، منیزیم، روی، تیامین، ریبوفلاوین و چندین اسید آمینه می‌باشد. یک لیوان آب نیشکر (۲۴۰ میلی لیتر) همراه با ۱۸۰ کالری، ۳۰ گرم قند و همچنین دارای فیبر غذایی زیادی است. وجود آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها و ترکیبات پلی فنولیک موجود در نیشکر باعث افزایش سلامت کلی و کاهش استرس اکسیداتیو بدن می‌شود.

دیگر خواص آب نیشکر برای سلامتی:

1. افزایش دهنده انرژی بدن

تأمین طبیعی ساکارز در نیشکر میزان مناسبی از انرژی بدن را برای شروع یک روز کاری پرمشغله تامین می‌کند، همچنین بهترین گزینه برای آبرسانی به بدن و رفع خستگی است.

تبلیغات

2. از بین بردن عفونت از خواص آب نیشکر

خاصیت ادرار آور آب نیشکر، آن را به یک ماده اساسی برای از بین بردن عفونت تبدیل کرده است. نوشیدن آب نیشکر در جلوگیری از عفونت ادراری، نقش اساسی دارد علاوه بر این سنگ کلیه را نیز دفع می‌کند. بهترین روش نوشیدن آب نیشکر افزودن ۱ قاشق غذاخوری آب زنجبیل، آب نارگیل (۱/۳ فنجان) به ۲/۳ فنجان آب نیشکر است.

3. کاهش بوی بد دهان

آب نیشکر مملو از مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که مینای دندان را تقویت کرده و از آن در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند. به علاوه مقادیر زیاد مواد مغذی موجود در آب نیشکر به مبارزه با بوی بد دهان کمک می‌کند.

4. درمان زردی از خواص آب نیشکر

طبق آیورودا سنتی، آب نیشکر یک مزیت برای تقویت کبد و یک داروی ثابت شده برای درمان زردی است. در حقیقت آب نیشکر پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای بهبودی از هر نوع بیماری، به سرعت جبران می‌کند.

خواص آب نیشکرآب نیشکر چه خواص و فوایدی دارد؟

5. بهبود هضم

نوشیدن آب نیشکر به هضم خوب و جلوگیری از عفونت معده کمک می‌کند و برای درمان مشکل یبوست بسیار مفید است.

6. بهبود اختلال تب

آب نیشکر برای افرادی که با اختلالات تب دست و پنجه نرم می‌کنند، مزایای بسیار زیادی دارد و به بهبود تب کمک می‌کند.

تبلیغات

7. مراقبت از پوست

یکی از مزایای شگفت آور آب نیشکر مقابله با آکنه، کاهش لکه‌ها، تاخیر در پیری و مراقبت از پوست است. اسیدهای هیدروکسی آلفا موجود در نیشکر فواید زیادی برای سلامت پوست دارند و به حفظ درخشندگی پوست کمک می‌کنند.
برای این منظور آب نیشکر را به پوست خود بمالید و اجازه دهید خشک شود، یا آن را به ماسک و اسکراب صورت خود اضافه کنید.

8. بهبود زخم‌ها از خواص آب نیشکر

آب نیشکر یک ماده شگفت انگیز برای بهبود سریع زخم‌ها است. وجود مقدار زیادی ساکارز طبیعی در بهبود هر نوع زخم بالقوه موثر است. علاوه بر این، برای تسریع در ترمیم می‌توانید آب نیشکر را روی محل موردنظر قرار دهید.

9. تقویت استخوان‌ها

اگر با کاهش خطر پوکی استخوان مواجه هستید، نوشیدن روزانه یک لیوان آب نیشکر استخوان‌های شما را محکم و تقویت می‌کند.

10. کاهش درد‌های STDs و UTI

آب نیشکر که به شکل رقیق و همراه با آب نارگیل مصرف می‌شود می‌تواند به کاهش احساس سوزش در ارتباط با بیماری‌های مقاربتی، عفونت‌های دستگاه ادراری، سنگ کلیه و پروستاتیت کمک کند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

تبلیغات

منبع
netmedshealthifymeindiatoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا