پوست و مو

وازلین چه خواصی برای پوست دارد؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1 به خواص وازلین برای پوست میپردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تقریباً در هر داروخانه یا فروشگاه ای وازلین را می‌توان پیدا کرد. وازلین کاملاً پرکاربرد و مقرون به صرفه بوده و بیش از یک قرن است که وجود دارد.

ماده اصلی وازلین نفت است که دارای ویژگی ضد آب است که منجر به حفظ رطوبت پوست می‌شود به همین دلیل یک درمان خانگی برای مراقبت از پوست می‌باشد.

وازلین یکی از موثرترین مرطوب کننده‌های موجود در بازار است و به عنوان مرطوب کننده روزمره برای پوست‌های خیلی خشک استفاده می‌شود. وازلین برای قسمت‌های بیش از حد خشک بدن، مانند آرنج و زانو، مفید است. وازلین محصولی مقرون به صرفه و بسیار در دسترس است که به خوبی در مرطوب سازی اکثر انواع پوست، به ویژه پوست خشک مؤثر است.

خواص وازلین برای پوست

1. بهبود ترک پاها

ترک خوردگی پا یک مشکل شایع به خصوص در زمستان است. کمبود رطوبت باعث خشک شدن پوست در این ناحیه می‌شود. وازلین یک درمان عالی برای ترمیم ترک پا است برای این منظور پاها را در آب گرم و نمک به مدت 10-15 دقیقه قرار دهید سپس با حوله کاملاً خشک کنید سپس وازلین بمالید و جوراب بپوشید. بهتر است این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید.

2. از بین بردن چین و چروک ها

استفاده منظم از ژل وازلین نه تنها می‌تواند پوست خشک و پوسته پوسته شده شما را تسکین دهد، بلکه با تسریع روند بازسازی طبیعی پوست به کاهش خطوط ریز و چین و چروک لکه‌های پیری کمک می‌کند.

3. خواص وازلین برای ترک لب

وازلین یک داروی عالی برای مرطوب سازی لبهای شکاف خورده است. وازلین به از بین بردن سلولهای مرده پوست و رنگدانه کمک می‌کند. برای این منظور مقداری وازلین روی لب‌ها بمالید.

4. مژه‌های بلندتر و ضخیم‌تر

وازلین یک داروی عالی برای ضخیم شدن و افزایش طول مژه‌ها است. هر شب، قبل از خواب، مقدار کمی وازلین را روی مژه‌ها بمالید.

5. خواص وازلین برای پوست صورت

کسانی که پوست صورتشان خیلی خشک است می‌توانند از وازلین بر صورتشان استفاده کنند. با این حال، اگر پوستی مستعد آکنه دارید، از قرار دادن وازلین روی صورت خودداری کنید. انجام این کار باعث بدتر شدن آکنه می‌شود.

6. خواص وازلین برای خشکی پوست

وازلین یک نرم کننده بر پایه روغن است که برای محافظت از پوست‌های خشک مناسب است. وازلین برای مرطوب کردن کل نوزادان و بزرگسالان استفاده می‌شود. استفاده روزانه از وازلین باعث بهبودی پوست و جلوگیری از آسیب بیشتر می‌شود.

وازلین مرطوب کننده بسیار خوبی برای خشکی پوست است. استفاده از وازلین روی پوست خشک به رطوبت آن کمک می‌کند. وازلین برای درمان مناطق خشک پوست، مانند موارد زیر مناسب است:

  • پاشنه
  • آرنج
  • زانو
  • دست‌ها

بنیاد ملی اگزما وازلین را به عنوان یک مرطوب کننده برای افراد مبتلا به اگزما و سایر شرایط پوستی خشک مناسب دانسته است.

7. خواص وازلین برای پوست‌ چرب

وازلین می‌تواند بخشی از برنامه مراقبت از پوست برای افراد پوست چرب باشد، با انجام این کار پوست شما تمیز و مرطوب می‌شود و کمتر تولید چربی اضافی می‌کند.

8. خشکی پوست دور چشم

استفاده از وازلین برای روی پلک ها و دور چشم بی خطر است. در حقیقت، پزشکان از وازلین به عنوان بخشی از انجام سونوگرافی چشم استفاده می‌کنند.

9. خواص وازلین برای بهبود زخم

وازلین حتی می‌تواند به بهبود پوست آسیب دیده کمک کند. می‌توانید وازلین را روی زخم‌های خود قرار دهید. این عمل به مرطوب نگه داشتن زخم‌ها، سرعت‌ترمیم و جلوگیری از ایجاد زخم و خارش دوباره کمک می‌کند. زخم را ابتدا با صابون ملایم و آب گرم تمیز کنید و سپس وازلین بزنید. البته به این مورد توجه کنید وازلین برای درمان موارد خفیف سوختگی نیز مفید است.

فواید استفاده از وازلین به عنوان مرطوب کننده

  • در دسترس بودن و هزینه کم
  • قدرت نگه داشتن رطوبت در پوست
  • قدرت بهبودی برای پوست خشک و زخمی
  • توانایی استفاده در سراسر بدن، از جمله صورت

مرطوب کننده‌های جایگزین وازلین

اگر به دنبال گزینه‌های ساده‌ای برای خشکی پوست به جای وازلین هستید می‌توانید محصولات زیر را در نظر بگیرید:

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
healthlinediyhealthremedy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا