پوست و مو

عوارض استفاده از کرم موبر برای ناحیه تناسلی

امروز در این مطلب در مورد عوارض جانبی استفاده از کرم موبر برای ناحیه تناسلی صحبت خواهیم کرد. بسیاری از زنان ترجیح به حذف منظم موهای زائد ناحیه تناسلی خود می دهند و انجام آن را به بخشی از کارهای روتین خود تبدیل کرده اند. اکثر خانم ها از داشتن مو در ناحیه شرمگاهی خود ناراحت هستند. همچنین وجود مو، در طول چرخه قاعدگی ممکن است موجب آزار و ایجاد مشکل در آنها شود، به همین دلیل است که آنها ترجیح می دهند کرم موبر واژینال یا اپیلاسیون واژن را انتخاب کنند.

کرم های موبر حاوی مواد شیمیایی هستند که به مو حمله کرده و ساختار طبیعی آن را می شکنند. پس از سپری شدن مدت زمانی معین، کرم موبر کار خود را انجام داده و آن ناحیه از پوست آماده شستشو است. اگرچه استفاده از کرم موبر آسان و معمولاً بدون درد است، اما این روند بدون خطر نیست. استفاده از کرم های موبر شامل در معرض قرار دادن پوست در برابر مواد شیمیایی است.

عوارض کرم موبر برای ناحیه تناسلی

1. تحریک پوست

تحریک و ایجاد حساسیت های پوستی در کرم های موبر شایع است. در حین استفاده، احساس خفیف سوزش و خارش در پوست ایجاد می شود. این احساسات معمولاً پس از شستشو متوقف می‌شود، اما افرادی که پوستی حساس دارند ممکن است تا ساعت‌ها پس از استفاده همچنان احساس ناخوشایندی داشته باشند. خشکی، خارش، بثورات و حساسیت بعد از استفاده از کرم موبر شایع است. همچنین احساس آفتاب سوختگی خفیف و حساس شدن به آفتاب شایع است. برای جلوگیری از تحریک، همیشه از کرم مناسب برای این کار استفاده کنید. کرم ها بر اساس نوع پوست، نوع مو و ناحیه مورد استفاده فرموله می شوند و متفاوت هستند. بعنوان مثال آنهایی که برای از بین بردن موهای خط بیکینی در نظر گرفته شده اند، ترکیبات متفاوتی نسبت کرم های موبر بدن دارند. بنابراین، شما باید آن را بر اساس ناحیه موردنظر انتخاب کنید. برای به حداقل رساندن تحریک، از ملایم ترین فرمولی که این کار را انجام می دهد استفاده کنید.

2. سوختگی های شیمیایی از عوارض کرم موبر برای ناحیه تناسلی

پس از استفاده از کرم های موبر ممکن است سوختگی های شیمیایی شدید رخ دهد. مو و پوست هر دو از پروتئین ها و اسیدهای آمینه یکسانی تشکیل شده اند. اما مو سریعتر از پوست مواد را جذب می کند که باعث می شود موها بدون آسیب به پوست از بین بروند. با این حال، اگر اجازه داده شود این محصول برای مدت طولانی روی پوست بماند، یا اگر به طور کامل شسته نشود، پوست شروع به تجزیه می کند و در نتیجه سوختگی شیمیایی ایجاد می شود.

همچنین بخوانید: نحوه استفاده از کرم موبر در ناحیه تناسلی

3. واکنش آلرژیک

در شرایط نادر، ممکن است واکنش آلرژیک رخ دهد. یک واکنش آلرژیک با تورم، قرمزی و درد شدید یا سوزش در محل استفاده شده مشخص می شود. همه محصولات موبر توصیه می کنند که حداقل 24 ساعت قبل از استفاده، پچ تست (نوعی تست برای تشخص آلرژی) شود. برای انجام تست پچ، مقدار کمی از محصول را در هر ناحیه ای از بدن بمالید (مطابق دستورالعمل پیش برید). روز بعد پوست خود را از نظر تحریک و علائم واکنش آلرژیک بررسی کنید.

4. بوی ماندگار از عوارض کرم موبر برای ناحیه تناسلی

اگرچه شرکت ها اقدامات زیادی برای مطبوع کردن بوی محصولات موبر خود انجام داده اند، اما بیشتر محصولات هنوز بوی نامطبوعی دارند. بوی ناشی از عناصر شیمیایی موجود در محصول، اغلب پس از استفاده باقی می ماند. در حالی که می‌توانید از لوسیون‌ها، کرم‌ها و اسپری‌های بدن برای پوشش بو استفاده کنید اما پوست شما تا چند ساعت پس از استفاده همچنان بوی عجیبی خواهد داشت.

5. کرم های موبر باید بصورت مداوم استفاده شوند

عیب اصلی کرم های موبر این است که پوست شما را برای مدت طولانی بدون مو نگه نمی دارند. ممکن است موهای ریز زودتر از آنچه فکر می کردید رشد کنند. برخی افراد در عرض یک هفته می توانند شاهد رشد مجدد موها باشند. به این ترتیب، شما مجبور خواهید بود از کرم‌های رفع موهای زائد که بسیار گران هستند، بارها و بارها استفاده کنید و پوست خود را مرتباً در معرض مواد شیمیایی خشن قرار دهید.

4.1/5 - (28 امتیاز)
منبع
koboguide

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا