بهداشت زنان

چی بخوریم که پریود شویم

تعداد زیادی از دختران به دلایل مختلف پریود نمیشوند و یا با تاخیر پریود می شوند و دارای پریود نامنظم هستند اماچی باید بخوریم تا پریود شویم؟ چگونه پریود شدن را القا کنیم؟ در این مقاله به خوراکی هایی که باعث پریود شدن شما میشود باهم بررسی کنیم:

برای زودتر پریود شدن چه بخوریم؟

1-ویتامین c بخورید

این ویتامین باعث تولید استروژن در بدن میشودو باعث ضخیم شدن دیواره رحم و انقباض رحم شده که درنهایت منجر به خونریزی رحم میشود. شما باید دوز بالای ویتامین c بصورت مکمل (3000 میلی گرم ویتامین برای سه روز) یا بصورت مکمل و یا از منابع طبیعی آن تامین شود. منابع طبیعی شامل: پرتقال، لیمو، چای سبز و یا جعفری. آب قره قاط هم مناسب است. مطمعن باشید که شما باردار نیستید زیرا دوز بالای ویتامین c باعث سقط جنین میشود.

2-تغییر دادن رژیم غذایی

برای پریود شدن باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. مصرف سدیم را به حداقل برسانید. نمک اضافی باعث احتباس آب در بدن میشود که نفخ و تورم پریودی را بدتر می کند. غذاهای غنی از کاروتن مانند خردل، کدو تنبل، تخم مرغ، گلابی، هویج، اسفناج و هلو را بیشتر بخورید. این خوراکی ها باعث پریود شدن شما می شود. گوشت قرمز را به رژیم خود اضافه کنید زیرا محرک پربود شدن شماست.

3- چای زنجبیل بخورید

روزانه 2 تا بیشتر چای زنجبیل بخورید. این چای باعث شروع خونریزی در یکی دو روز میشود؛ اما گاهی اوقات باعث گرگرفتگی زنان میشود.

4-آناناس و پریود شدن

این میوه سرعت پریود شدن شما را زیاد میکند. این میوه همراه انبه باعث پریود شدن شما میشود

5-مصرف جعفری و پریود شدن

جعفری باعث پریود شدن شما میشود. بهتر است روزانه چای حعفری بخورید. جعفری را در آب جوش بریزید و 5 دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را میل کنید.

6-زردچوبه بخورید

زردچوبه باعث تنظیم پریود شما  و کاهش درد پریودی میشود. این ادویه را به برنج، سبزیجات استفاده کنید و یا یک قاشق چایخوری زردچوبه را در آب ریخته با لیمو وعسل مخلوط کرده و روی برنج بریزید. یا اینکه یک قاشق چایخوری شکر زرد را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کرده و یک تا 2 بار در روز برای دو هفته میل کنید.

7-کرفس و پریود شدن

ساقه کرفس باعث تحریک انقباضات رحم میشود و باعث افزایش جریان خون به لگن شده و محرک قاعدگی است.

سایر روش های کمکی برای پریود شدن

1-ورزش کنید

براساس مطالعات، زنانی که ورزش می کنند باعث کاهش سطح استرادیول در بدن میشود. این هورمون بدن را از تخمک گذاری و پریود شدن دور نگه می دارد.

2-استرس را دور کنید

استرس پریود شما را دردناک و یا به تاخیر می اندازد. در حالت استرس بدن کورتیزول و آدرنالین تولید میکند که دو هورمون از آزاد شدن هورمون های جنسی باروری و پریود شدن جلوگیری میکند. استرس را با پیاده روی مرتب، ورزش، یوگا از خود دور کنید.

3-وزن خود را کنترل کنید

زنان با سلول های چربی زیاد استروژن در حال گردش فراوان دارند در حالیکه زنان خیلی لاغر هم سطح استروژن لازم را ندارد. استروژن باید در حد تعادل در بدن باشد که پریود منظم داشته باشند.

4-استفاده از کمپرس گرم

زیر شکم و یدن خود را گرم نگه دارید. حمام آب گرم و یا پد داغ انتخاب خوبی است. روزانه 30 دقیقه در وان آب گرم دراز بکشید و در این زمان نوشیدنی گرم بنوشید.

5-داشتن رابطه جنسی

رابطه جنسی، جریان خون به ژنیتال را افزایش میدهد و انقباض رحم را تحریک میکند. بعد از سکس، دستگاه تناسلی زن آرام شده و سعی به ضخیم شدن دیواره رحم میکند.

6-مصرف دارو

قرص ضد بارداری

این قرص ها پریود را منظم میکند بویژه در زنان pcos، معمولا به زنان زیر 35 سال برای کنترل سطح استروژن، پروژسترون و آندروژن در بدن تجویز میشود. این قرص ها باعث خلاص شدن شما از آکنه، رشد موی زائد و… میشود.

آسپرین

اگر شما اولین روزی را که باید پریود میشدید و نشدید را از دست دادید،2 تا آسپرین را در یک دوم لیوان آب حل کرده ونصف قاشق چایخوری به آن شکر و عسل اضافه کنید؛ و میل کنید.

تزریق هورمون

گاهی دکتر مجبور میشه برای پریود شدن شما هورمون تجویز کند.

منبع
ooma

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا