زود انزالی

درمان زود انزالی با قرص پاروکستین

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به روش درمان زود انزالی با قرص پاروکستین میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انزال زودرس، که اغلب به عنوان PE شناخته می شود، زمانی است که یک مرد بیشتر اوقات یا همیشه در حدود 1 تا 3 دقیقه پس از فعالیت جنسی به انزال می رسد. دو نوع PE وجود دارد: انزال زودرس مادام العمر و انزال زودرس اکتسابی. هر دو را می توان از طریق روش های سبک زندگی و رفتاری و همچنین روش های دارویی درمان کرد.

یکی از داروهایی که برای کاهش علائم زود انزالی تجویز می شود، پاروکستین است. از آنجایی که پاروکستین فقط از طریق نسخه در دسترس است، درک نحوه عملکرد آن برای استفاده مؤثر و ایمن از آن برای درمان انزال زودرس حائز اهمیت است.

پاروکستین چیست؟

پاروکستین دارویی است که متعلق به دسته ای از داروها به نام مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) است. این یک SSRI طولانی اثر است که معمولاً برای اختلالات خلقی مانند افسردگی تجویز می شود. با این حال، از نظر بالینی ثابت شده است که در دوزهای پایین تر از اختلالات خلقی، پاروکستین یک درمان موثر برای انزال زودرس است.

درمان زود انزالی با قرص پاروکستین

پاروکستین یک SSRI است که برای کمک به درمان زود انزالی تجویز می شود. نحوه عملکرد SSRI ها به طور کلی با افزایش سطح سروتونین در مغز است. سروتونین بر چیزهایی مانند خلق و خو، احساسات و خواب تأثیر می گذارد. با مهار بازجذب سروتونین، پاروکستین می تواند به کنترل و به تاخیر انداختن انزال کمک کند.

هنگامی که پاروکستین به صورت روزانه مصرف شود، می تواند به درمان مردان در هر سنی کمک کند.

نحوه مصرف فلوکستین برای درمان زود انزالی

پاروکستین یک قرص خوراکی است که در قرص‌ های 20 میلی‌گرمی عرضه می‌شود و صرف نظر از اینکه آیا فعالیت جنسی دارید یا خیر، به صورت روزانه مصرف می شود. پاروکستین در دوزهای 10 تا 40 میلی گرم برای کنترل انزال تجویز می شود.

عوارض جانبی پاروکستین

مانند همه داروها، هنگام مصرف پاروکستین عوارض جانبی احتمالی وجود دارد. شایع ترین عوارض جانبی خفیف عبارتند از:

عوارض جانبی جدی تری ممکن است رخ دهد:

آیا پاروکستین بی خطر است؟

بله، استفاده از پاروکستین برای درمان انزال زودرس بی خطر است. با این حال، ممکن است برای مردان با سابقه افسردگی یا سایر اختلالات سلامت روان، فشار خون پایین یا سایر مشکلات قلبی، مشکلات کبدی یا کلیوی مناسب نباشد. پاروکستین نباید همراه با هیچ دارویی ازجمله داروهای ضد افسردگی مصرف شود. مهم است که تا آنجایی که ممکن است اطلاعات دقیق پزشکی خود را با پزشک خود در میان بگذراید تا به او در ارائه مناسب ترین گزینه های درمانی به شما کمک کند.

بسته به سابقه پزشکی، علائم و نیازهای شما، پزشک درمان مناسب زود انزالی را تجویز می کند. مانند همه داروها، عوارض جانبی بالقوه ای وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. همیشه داروهای تجویزی خود را دقیقاً همانطور که تجویز شده استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل با پزشک خود تماس بگیرید.

4.2/5 - (16 امتیاز)
منبع
rosemaryhealth

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا