تغذیه

دستور تهیه رژیم لاغری بادمجان و آب بادمجان

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، دستور تهیه رژیم لاغری بادمجان و آب بادمجان را بیان خواهیم نمود. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

در مورد رژیم لاغری بادمجان چه می دانید؟

بادمجان از خانواده گیاهان گل دهنده حاوی دانه است و بر خلاف باور عموم در گروه میوه ها قرار می گیرد. بادمجان از نظر اندازه و رنگ در انواع متفاوت و با پوست بنفش، قرمز، سبز یا حتی سیاه می باشد. بادمجان دارای مقادیر زیادی مواد مغذی است، در عین حال کم کالری است. آن همچنین ادرار آور عالی است و با احتباس مایعات مقابله می کند.

آب بادمجان خاصیت بسیار سم زدایی دارد و فاقد چربی است به همین دلیل مواد مغذی لازم را برای رژیم غذایی سالم و متعادل فراهم می کند.

اگر به دنبال دستور العمل جدید برای بهبود برنامه های غذایی خود هستید، از بادمجان برای کاهش وزن غافل نشوید. بسیاری از غذاها طی چند سال گذشته به دلیل داشتن مزایای فوق العاده برای کاهش وزن نام برده شده است. با این حال، متأسفانه بادمجان جزء این مواد غذایی قرار نگرفته است. تا آنجا که اکثر مردم هنوز از فواید مصرف بادمجان برای کاهش وزن اطلاع ندارند. در این مقاله اطلاعات زیادی در مورد چگونگی استفاده از بادمجان برای کاهش وزن کسب خواهید کرد.

مزایای سلامتی بادمجان برای کاهش وزن

مشخصات تغذیه ای بادمجان

  • کالری – 25
  • فیبر – 3 گرم
  • چربی – 0.2 گرم
  • پروتئین – 1 گرم
  • کربوهیدرات ها – 6 گرم
  • ویتامین K- 3/5 میکروگرم
  • فولات – 22 میکروگرم
  • کلسیم – 9 میلی گرم
  • پتاسیم – 229 میلی گرم
  • آهن – 0.23 میلی گرم
  • ویتامین C – 2.2 میلی گرم
  • فسفر – 24 میلی گرم
  • منیزیم – 14 میلی گرم

بادمجان دارای کالری کم

همه ما می دانیم که کاهش وزن نیاز به مصرف غذاهای کم کالری دارد. بادمجان یک گزینه غذایی کم کالری و انتخابی عالی است.

تبلیغات

100 گرم از بادمجان فقط حاوی 25 کالری است و به شما در کاهش کالری برای کاهش وزن کمک می کند.

محتوای فیبر بالا

یکی از رایج ترین مواردی که برای کاهش وزن مهم است احساس افزایش سیری است برای این منظور مصرف غذاهای حاوی فیبر بالا توصیه می شود. مصرف فیبر بیشتر به معنای افزایش میزان سیری شما است.

بنابراین، هنگام مصرف غذاهای حاوی فیبر بالا، کمتر دچار پرخوری یا میان وعده می شوید. از آنجا که بادمجان حاوی فیبر است، به شما در کنترل اشتها کمک می کند.

بهبود مدیریت دیابت

بادمجان حاوی منابع بزرگی از مواد شیمیایی گیاهی طبیعی معروف به پلی فنل است. پلی فنول ها به مدیریت دیابت کمک می کنند.

بهبود عملکرد مغز

بادمجان حاوی مواد مغذی مانند فولات، منگنز، ویتامین K، ویتامین B-1، ویتامین B-6 و ویتامین B-3 است. این مواد مغذی به بهبود عملکرد مغز کمک می کند و رشد سالم استخوان ها را به همراه دارد.

تبلیغات

معایب رژیم لاغری بادمجان

بادمجان حاوی ماده شیمیایی سولانین است. برخی معتقدند این ماده شیمیایی التهاب را افزایش می دهد و باعث بدتر شدن آرتروز می شود. با این حال، اگر بعد از مصرف هر ظرف بادمجان، درد مفصل شما افزایش یافت و یا موارد زیر را تجربه کردید، به پزشک مراجعه کنید:

دستورالعمل های رژیم لاغری بادمجان

به طور طبیعی، بادمجان طعم تلخی دارد. به همین دلیل برخی افراد از پخت آن اجتناب می کنند. با این حال، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید تلخی بادمجان را از بین ببرید.

یک از این راه حل ها این است که سی دقیقه قبل از پختن، مقداری نمک روی بادمجان بمالید. نمک طعم تلخ بادمجان را از بین می برد. علاوه بر این، مانع از جذب بیش از حد روغن و چربی در هنگام پخت می شود.

رژیم لاغری بادمجان | راتاتویی

راتاتویی یک غذای خورشتی بسیار خوشمزه است. برای تهیه این غذا ابتدا بادمجان را با پیاز، فلفل، کدو سبز، گوجه فرنگی و سیر در روغن زیتون تفت دهید و در فر قرار دهید.

رژیم لاغری بادمجان | لازانیا

از دستورالعمل لازانیا استفاده کنید فقط به جای گوشت بادمجان اضافه کنید.

تبلیغات

همیچنین بخوانید: طرز تهیه لازانیا

رژیم لاغری بادمجان | بابا غانوش

بابا غانوش از ترکیب بادمجان کبابی، ادویه جات، تاهینی، ماست (اختیاری)، سیر و آبلیمو تشکیل شده است و یک غذای عالی برای کاهش وزن محسوب می شود.

رژیم لاغری بادمجان | ماکارونی بادمجان

برای این غذا کافی است که بادمجان را به ورقه های ضخیم برش داده، آنها را بپزید و به ماکارونی اضافه کنید. البته می توانید مقداری پنیر پارمزان نیز اضافه کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه ماکارونی با بادمجان خوشمزه

بیشتر دستور العمل های بادمجان برای کاهش وزن، بخارپز است. بخاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید آن را به عنوان یک غذای فرعی تهیه کنید، می توانید وعده های غذایی سالم دیگری را نیز انتخاب کنید، شامل کاری سبزیجات همراه با بادمجان، لازانیا بادمجان و پارمزان بادمجان. توجه داشته باشید هرگز بادمجان را به صورت خام نخورید. بادمجان خام سمی است و باعث استفراغ و اسهال میشود.

تبلیغات

کاهش وزن با آب بادمجان

آب بادمجان یک داروی عالی برای کاهش وزن است. محتوای بالای آب، فیبر، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی بادمجان را به یک منبع عالی برای سوزاندن چربی تبدیل کرده است. همچنین منبع مناسبی از مواد مغذی برای بدن است.

آب بادمجان را به مدت هفت روز متوالی بنوشید و حداقل یک بار در ماه از این رژیم پیروی کنید، تا علاوه بر کاهش چربی های شکم، بدن تان پاکسازی شود. در طی رژیم، سالاد و آب میوه بخورید و از چربی های صنعتی و آرد تصفیه شده خودداری کنید. به طور معمول در طی آن هفته می توانید 2 کیلو وزن کم کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر متابولیسم متفاوت است و این در افراد مختلف متفاوت است.

طرز تهیه اب بادمجان برای لاغری

این بسیار ساده است. یک بادمجان متوسط بگیرید، پوست آنرا جدا کنید و خوب بشویید و به صورت مکعب برش دهید. بادمجان های مکعب شده را در نیم لیتر آب بریزید و اجازه دهید یک شب در آب بماند. سپس آن را با کمی آب لیمو بنوشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

تبلیغات

منبع
healthlinebettermesaludaldiamagazine

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا