پوست و مو

مواد خطرناک لاک ناخن و عوارض آن

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیان مواد خطرناک لاک ناخن و عوارض آن میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

احتمالاً تا به حال شنیده‌‌اید که نباید زیاد از لاک ناخن استفاده کنید و سرسری از آن گذشته‌‌اید در حقیقت این موضوع ریشه علمی دارد و استفاده بیش از حد آن ناخن‌ها را خشک و زرد می‌کند و عوارض جانبی جدی بر سلامت کلی بدن دارد و هرچه بیشتر از این موارد آگاه باشید، بهتر می‌توانید خود را در برابر عوارض مضر آن محافظت کنید.

چه چیزی لاک ناخن را بسیار خطرناک می‌کند؟

خوب، عمده مواردی که باعث خطرات لاک زدن می‌شود جنبه‌ مواد سمی آن است. بسیاری از لوازم آرایشی مراقبت از ناخن حاوی مواد شیمیایی زیر است که به سلامتی آسیب جدی وارد می‌کند. لاک ناخن و پاک کننده لاک هر دو دارای مواد شیمیایی سمی هستند که از طریق ناخن و در جریان خون جذب می‌شوند و به طور بالقوه به اندام‌هایی مانند کلیه‌ها یا کبد آسیب می‌رسانند. قرار گرفتن در معرض برخی از سموم موجود در لاک ناخن آسیب پذیری بیشتری به پوست اطراف ناخن‌ها و کوتیکول‌ها وارد می‌کند. پس از جذب مواد شیمیایی، تحقیقات نشان می‌دهد اثرات سمی در عرض فقط ۱۰-۱۵ دقیقه ظاهر میشوند. علاوه بر این تماس با گازها یا سموم خارج شده از لاک ناخن سموم را وارد ریه‌ها و ساقه مغز می‌کند.

مواد مضر موجود در لاک ناخن:

تولوئن

تولوئن حلالی که وظیفه آن نرمی و صافی ناخن‌ها و حفظ رنگدانه آن است و کاربرد عمده آن به عنوان افزودنی در بنزین است. تولوئن اثرات بسیار مضر بر بدن نیز دارد، این ماده شیمیایی باعث برخی از اختلالات جدی باروری می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید باردار شوید بدترین ماده شیمیایی برای شما است. همچنین سلامت سیستم عصبی را به خطر می‌اندازد و باعث سردرد، حالت تهوع و سرگیجه می‌شود.

فرمالدئید

این ماده شیمیایی موجود در لاک، ناخن‌ها را براق می‌کند. افرادی که مبتلا به آلرژی هستند، فرمالدئید حساسیت آنها را به شدت تشدید می‌کند و باعث درماتیت و همچنین برخی سوختگی‌های شیمیایی می‌شود. در جدی‌ترین موارد، فرمالدئید ریتم طبیعی قلب را مختل و باعث تشنج و سرطان می‌شود.

دیبوتیل فتالات

این ماده شیمیایی وظیفه بوی لاک ناخن را بر عهده دارد. این ماده باعث برخی از اختلالات غدد درون ریز بسیار جدی و برخی بیماری‌های شدید زنان و بیماری‌های دستگاه تنفسی میشود.

انتخاب لاک ناخن مناسب

هنگام انتخاب لاک ناخن سعی کنید برچسب لاک را بررسی کنید و مارک‌هایی را انتخاب کنید که حاوی فرمالدئید، تولوئن، دی بوتیل فتالات و کافور نباشند.

آیا لاک ناخن بخارات مواد شیمیایی دارد؟

صنعت زیبایی ناخن به سرعت در حال رشد است و مشتریان زیادی در سرتا سر دنیا دارد. اما با وجود استفاده زیاد از محصولات مراقبت از ناخن، مواد شیمیایی صنعتی در محصولات آرایشی هنوز کنترل نشده است.

مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از ناخن از ترکیبات سرطان زا مانند فرمالدئید و موارد دیگر است که سیستم غدد درون ریز را مختل می‌کنند. محققان، تولوئن، فرمالدئید و دی بوتیل فتالات – ملقب به «سه گانه سمی» موجود در لاک ناخن را به دلیل تأثیرات جدی بر سلامتی شناسایی کرده اند.

بسیاری از آرایشگاه‌های ناخن فاقد تهویه مناسب هستند. ارتباط مکرر آرایشگران با مواد شیمیایی تبخیر شده از محصولات ناخن در داخل سالن‌های آرایش یکی دیگر از موارد نگران کننده‌‌ای است که باید در نظر گرفته شود. قرار گرفتن در معرض محصولات مراقبت از ناخن با مواد شیمیایی مضر می‌تواند منجر به اثرات مضری برای بدن شود، از تحریکات پوستی گرفته تا آسیب دیدگی چشم، واکنش‌های آلرژیک، علائم شناختی و عصبی، حالت تهوع، مشکلات تنفسی، سرطان، انقباضات غیرقابل کنترل عضلانی، اختلالات تولید مثل و غیره.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
energymattersllctheconversationrelrules

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا