پوست و مو

خواص چای وانیل برای پوست و مو + طرز تهیه چای وانیل

در ملاقاتی که با یکی از دوستانم داشتم، بصورت اتفاقی چیز جدیدی را تجربه کردم. طعم فوق العاده ای که چای وانیلی داشت. عطر آن فوق العاده بود، طعمی عالی که ما را به نشاط آورده بود. مطلب بعدی که باید در اینترنت میگذاشتم فواید چای وانیل بود، من به دنبال دلیلی برای ادامه مصرف این چای تسکین دهنده بودم. البته در این مطلب فقط به بیان خواص چای وانیل برای پوست می پردازم و در مطالب دیگر به شرح دیگر خواص این ماده معجزه آسا خواهم پرداخت.

تبلیغات

من همیشه می دانستم که وانیل را در بستنی، کیک و سایر غذاها استفاده می کنند، اما از استفاده آن به عنوان چای خبر نداشتم. اگر آن را امتحان نکرده اید باید بدانید که نوشیدن این چای در صبح و عصر شما را سرحال خواهد کرد. اما من همیشه کنجکاوم تا از خواص و فواید موجود در هر چیزی که می‌خورم و می‌نوشم اطلاع داشته باشم.

چای وانیل دارای خواص ضد پیری و درمانی است. نتایج مطالعات نشان داده استفاده از چای وانیل به کاهش وزن، افزایش سلامت قلب، داشتن موهایی درخشان و نرم، کاهش استرس و عملکرد جنسی مردان کمک می کند.

وانیل چیست؟

وانیل (به فرانسوی: Vanille) یا ورق قٌماری میوه گیاهی است از خانواده ثعلب ها، این گیاه دارای پایه‌ای رونده بوده بومی جنگلهای مرطوب قاره آمریکا است.

وانیل

تبلیغات

دانه‌های این گیاه را پس از فرآوری تخمیر می‌کنند تا عطر مطبوع آن‌ها بیرون بیاید و عموماً به صورت پودر یافت می‌شود و در بعضی موارد آن را با الکل اتیل و آب مخلوط کرده که به صورت عصاره وانیل به بازار عرضه می‌شود که عموماً حاوی ۳۵٪ الکل می‌باشد. عصاره وانیل ممکن است دارای شکر، شربت ذرت یا پروپیلن گلیکول نیز باشد. معروفترین کاربرد این گیاه در ایران در شیرینی پزی و ساخت بستنی است. سرخپوستان توتوناک سازندگان اولیه وانیل بودند.

وانیل پس از زعفران گران‌قیمت‌ترین ادویه است.

خواص چای وانیل برای پوست و مو

1. چای وانیل، ضد پیری است

وجود آنتی اکسیدان در وانیل به جلوگیری از آسیب های پوستی و تسریع در رشد کمک می کند. نوشیدن چای وانیلی فواید زیادی برای کند کردن روند پیری به همراه دارد.

آنتی اکسیدان ها می توانند علائم پیری مانند خطوط ریز، لکه های پیری و چین و چروک را کاهش دهند. با معکوس کردن اثر و افزایش خاصیت ارتجاعی در پوست، چای وانیل را بهترین چای ضد پیری خواهید یافت.

2. پوستی صاف و سالم با چای وانیل

اگرچه ممکن است این دو به هم نزدیک به نظر برسند، اما خواص ضد پیری و مفید بودن برای پوست دو ویژگی کاملا متفاوت هستند که همگی در چای وانیل یافت می شوند.

تبلیغات

وانیل دارای مقادیر بالایی از ویتامین B است که برای داشتن پوستی درخشان و سالم ضروری است. این ویتامین ها شامل تیامین، نیاسین و ویتامین B6 هستند که همگی برای سلامت پوست ضروری هستند.

ویتامین ها و خواص ضد باکتریایی موجود در چای وانیل به بدن شما کمک می کند تا جای زخم و لکه های تیره را کاهش دهد، با جوش و آکنه مبارزه کند و رنگ پوست بدن را روشن کند.

همچنین خواص وانیل به محافظت از شما در برابر آسیب های پوستی نیز کمک می کند.

خواص چای وانیل برای پوستچای وانیل چه خواصی برای پوست دارد

روش جایگزین استفاده از وانیل برای پوست:

برای احیای پوست خود می توانید یک اسکراب وانیل تهیه کنید. تنها کاری که میبایست انجام دهید این است که 5 غلاف وانیل را برش دهید تا دانه های آن خارج شود. این دانه ها را به همراه 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و 2 قطره اسانس وانیل به آب لیموترش تازه اضافه کنید. مواد را مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. سپس مقداری آب سرد روی صورت خود بپاشید.

3. خواص درمان چای وانیل برای پوست

چای وانیل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فواید زیادی دارد. این آنتی اکسیدان ها سرشار از قدرت های شفابخش هستند که به جلوگیری از تجزیه سلولی، ترمیم سلولی و تحریک رشد سلول های سالم جدید کمک می کنند.

تبلیغات

به همین دلیل است که این چای شفابخش برای بهبود سوختگی ها و زخم ها عالی عمل می کند.

این چای تسکین دهنده خوبی برای التهاب است و پوست آسیب دیده را تسکین داده و آرام می کند. برای حملاتی مانند اگزما، تحریک، بثورات پوستی و سایر اختلالات پوستی مرتبط، چای وانیل می تواند کمک کننده باشد.

به همین دلیل است که در بسیاری از لوازم آرایشی حضور وانیل به چشم می خورد.

اما نباید اشتباه بگیرید، برای سوختگی ها و آسیب های جدی ملزم به این هستید که به پزشک مراجعه کنید و چای وانیل فقط بعنوان یک مکمل عمل خواهد کرد.

4. چای وانیل برای موهای سالم، درخشان و نرم

مصرف چای وانیلی رشد و ظاهر موهای شما را بهبود می بخشد. چای وانیل، موهایی سالم، درخشان و نرم را برای شما به ارمغان خواهد آورد. چای وانیل با تحریک جریان خون در پوست سر باعث رشد مو می شود.

این منجر به داشتن پوست سر سالم می شود که به نوبه خود باعث رشد موهای نرم، سالم و درخشان می شود.

تبلیغات

روش جایگزین برای استفاده از وانیل برای مو:

وانیل وقتی با مواد دیگر مخلوط شود می تواند موهای شما را نرم، درخشان و صاف کند. حدود 100 گرم کره شی (شی باتر) را ذوب کنید. بعد از اینکه کاملا ذوب شد، 5 قطره اسانس وانیل و 2 قاشق غذاخوری روغن بادام، جوجوبا و کرچک به آن اضافه کنید. پس از سرد شدن، این مخلوط را به خوبی با هم مخلوط کنید تا غلظت نرم تری به دست آید. می توانید این مخلوط را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موهای خود بمالید و با شامپوی ملایم بشویید. این کار موهای شما را نرم و قابل کنترل می کند. این مخلوط را می توان در دمای اتاق یا در یخچال برای استفاده در آینده نگهداری کرد.

5. خواص چای وانیل برای درمان آکنه

خواص ضد باکتریایی وانیل، آن را برای درمان آکنه مفید می کند. وانیلین (وانیلین اولین ترکیبی است که از استخراج دانه های وانیل بدست می آید) از طریق اثرات ضد باکتریایی خود به پاکسازی پوست شما کمک می کند و از بروز جوش و آکنه می کاهد.

طرز تهیه چای وانیل

مواد لازم:

  • 1 فنجان آب جوش
  • ۱ عدد چای کیسه ای وانیلی
  • 2 قاشق غذاخوری شیر خشک
  • 1 قاشق چایخوری شکر سفید (اختیاری)
  • ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • ½ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

مراحل تهیه:

  1. آب جوش را در یک لیوان بریزید. چای کیسه ای را به مدت 3 دقیقه در آب جوش گذاشته تا دم بکشد. سپس کیسه را دور بیندازید.
  2. شیر خشک، شکر، عصاره وانیل و دارچین را به چای اضافه کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

منبع
knitspicewikipediastylecraze

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا