بیماری ها

بیماری هیستری زنانه چیست و چه نشانه هایی دارد؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیماری هیستری زنانه و نشانه های آن میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

در طول قرن‌ها، پزشکان در سراسر جهان از اصطلاح هیستری به عنوان بیماری برای زنانی که انواع علائم و رفتارهای خاصی را از خود بروز می‌دهند، استفاده می‌کنند. محققان این بیماری خاص را در متون پزشکی مصر باستان از حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح، یافته اند. در همان زمان، افلاطون، فیلسوف یونانی نوشت که هیستری ناشی از بچه دار نشدن زنان است.

در اواخر دهه 1800، بیماری هیستری زنانه به عنوان یک اختلال روانی مورد توجه قرار گرفت. برخی متخصصین مغز و اعصاب از هیپنوتیزم و روش‌های درمان گفتاری برای درمان زنان مبتلا به هیستری استفاده می‌کردند. در حقیقت، شیوع بیماری‌های مزمن، محدودیت‌های فعالیت، ناتوانی و درد مزمن در زنان بیشتر از مردان است همچنین افسردگی در زنان دو برابر و میگرن سه برابر بیشتر از مردان تشخیص داده شده است. بنابراین هیستری در زنان نیز بیشتر است.

هیستری را بر اساس لیست طولانی علائم شایع از قبیل سردرد، فراموشی، تحریک پذیری، بی خوابی، گرفتگی عضلات، گرگرفتگی، خونریزی بیش از حد واژن، سنگینی در اندامها، دشواری تنفس که منجر به تغییرات خلقی، حالت تهوع، اضطراب، خواب آلودگی، از دست دادن اشتها، کمر درد، ورم پا، سرطان، بیماری قلبی، صرع، علائم افسردگی، اسکیزوفرنی و سایر اختلالات روانشناختی می‌توان نام برد. که دانشمندان قرن بیست و یکم آنها را طبیعی می‌دانند.

با هیستری بیشتر آشنا شوید؟

برای هزاران سال، نیازهای بهداشتی زنان اغلب به عنوان “بیماری هیستری زنانه” تشخیص داده شده است. اعتقاد بر این است که این بیماری به دلیل رحم و مسائل جنسی ایجاد می‌شود و پزشکان با استفاده از درمان‌های مختلف این بیماری را درمان می‌کردند.

 بیماری هیستری

انجمن روانپزشکی آمریکا از قرن بیست و یکم طی مطالعه‌ای در مورد اختلالات روانی، بیماری هیستری زنانه را به عنوان یک تشخیص پزشکی شناخته شده برای زنان حذف کردند و از این اصلاح برای زنان و مردان استفاده کردند. درست مانند بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) که اگرچه در زنان سه تا چهار برابر بیشتر است، اما تا دهه 1920، مردان بیشتر از زنان مبتلا به MS میشدند. با این حال بسیاری از پزشکان علائم جسمی زنان را اغراق آمیز یا ناشی از یک اختلال روحی یا روانی می‌دانند.  اصطلاحات مدرن برای هیستری زنان مربوط علائم روانشناختی است و زنان 10 برابر بیشتر از مردان در معرض آن قرار می‌گیرند.

علائم بیماری هیستری زنانه چیست؟

هیستری اولین اختلال روانی است که به زنان نسبت داده می‌شود و علائم آن محدود به عصبی بودن، توهمات، طغیان‌های عاطفی و اصرارهای مختلف تنوع جنسی می‌باشد.

علائم هیستری شامل فلج نسبی، توهم و عصبی بودن است. علائم دیگری که اغلب مربوط به هیستری می‌باشد عبارتند از:

  • تنگی نفس
  • اضطراب
  • غش کردن
  • عصبی بودن
  • بیخوابی
  • پیشروی جنسی

اصطلاح هیستری از هیسترا یونانی به معنی “رحم” برگرفته شده است. این اصطلاح از پزشک یونان باستان بقراط گرفته شده است، متفکران باستان بر این باور بودند که رحم زن می‌تواند آزادانه از مناطق مختلف بدن حرکت کند و باعث بروز علائم و بیماری‌های مختلفی شود. بیماری هیستری زنانه امروزه یک تشخیص روانپزشکی معتبر نیست، اما نمونه خوبی برای درک بیشتر نحوه تفکر و رفتار افراد است.

در آخر، بازتاب افسانه‌ای هیستری زنان هنوز هم شنیده می‌شود و مربوط به نابرابری‌های مداوم در سلامتی است. این نابرابری‌ها می‌طلبد تا شکافهای عظیم در مورد سلامت زنان را رفع کنیم.

4.3/5 - (6 امتیاز)
منبع
embryoverywellmindrti

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا