بهداشت و سلامت

مهم‌ ترین فواید وارونه یا همان برعکس شدن

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، مهم‌ ترین فواید وارونه یا همان برعکس شدن را بیان خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

وارونه یا همان برعکس شدن چه فوایدی دارد؟

دیدن صحنه‌های وارونگی در دنیای امروزی در همه ما طیف وسیعی از احساسات ترس و هیجان را برمی انگیزد. بنابراین جای تعجب نیست که سر و ته کردن بدن و برعکس شدن مزایای شگفت انگیزی برای بدن به همراه دارد و در زندگی روزمره ارزش قابل توجهی دارد. وارونگی با تغییر جاذبه بدن، فشار را از پشت کم می‌کند و در عین حال باعث ایجاد کشش ستون فقرات می‌شود. به همین دلایل، وارونگی درمانی ممکن است برای افراد زیر مفید باشد:

  • افراد دارای کمردرد مزمن
  • افراد دارای گردش خون ضعیف
  • افراد دارای سیاتیک
  • افراد مبتلا به اسکولیوز

فواید وارونه یا برعکس شدن چیست؟

1. کمک به تمرکز، تعادل و عملکرد

با وارونگی یا برعکس شدن بدن، خون غنی از اکسیژن به مغز جریان می‌یابد. از آنجا که مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن است، خون بیشتر به معنای اکسیژن بیشتر و تمرکز بهتر مغز است. همچنین افزایش اکسیژن باعث بهبود تمرکز و حافظه می‌شود و به بدن انرژی و انگیزه می‌دهد.

2. مناسب برای چهار سیستم اصلی بدن

وارونگی‌ها بر چهار سیستم بدن از جمله سیستم قلبی عروقی، لنفاوی، عصبی و غدد درون ریز تأثیر مثبت می‌گذارد. وارونگی سیستم عصبی را آرام کرده و بدن را از تنش خارج می‌کند. به طور کلی، وارونگی به تنظیم مغز و هورمون‌ها کمک می‌کند و از این طریق خلق و خو را تثبیت کرده و علائم و نشانه‌های افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

3. کاهش فشار روانی

وارونگی یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای کاهش استرس و در نتیجه بهبود روحی و جسمی است. در حقیقت وارونگی روشی مفید برای آرام سازی ذهن می‌باشد.

تبلیغات

4. تقویت بدن و انعطاف پذیری

قصد و توجه به وارونگی نیاز به قدرت ذهنی و بدنی فوق العاده ای دارد. شاید در ابتدا، سر و ته کردن بدن باعث خستگی بدن و ذهن شود اما با گذشت زمان، قدرت کلی بدن افزایش می‌یابد. علاوه بر این وارونه بودن برای استحکام ستون فقرات نیز مفید است و فشار روی دیسک کمر را کاهش می‌دهد.

5. کمک به بهبود پوست سالم

در حالت وارونگی خون رسانی غنی به سر نه تنها باعث افزایش عملکردهای داخلی ذهن می‌شود، بلکه اکسیژن موجود در صورت و فولیکول‌های موی را نیز افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث تقویت سلامت پوست و مو می‌شود.

علاوه بر این، وارونگی به سیستم لنفاوی، سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن، کمک می‌کند به همین دلیل برای حفظ سلامت بدن ضروری است. علاوه بر این با پاکسازی سموم و باکتری‌های بدن سیستم تنفسی را بهبود می‌دهد.

6. فعال کردن چاکرای اصلی بدن

چاکرای اصلی (یا انرژی مرکزی بدن) در قسمت مرکزی سر قرار دارد و وارونه سازی مرکز سر را به زمین نزدیکتر کرده و چاکرای بدن را قدرتمندتر می‌کند. در سطح معنوی، وارون سازی ذهن، جسم و روح را به هم متصل می‌کند و این موارد را به چاکرای بدن متصل می‌کند.

7. کاهش کمردرد از فواید وارونه یا برعکس شدن

مطالعات نشان می‌دهد معکوس درمانی، پس از هشت هفته باعث کاهش کمر درد می‌شود. همچنین انعطاف پذیری و قدرت بدن را بهبود می‌بخشد.

تبلیغات

هشدارها و ملاحظات وارونگی درمانی

اگرچه وارونگی فواید زیادی برای سلامت دارد اما به توانایی فرد در انجام درست حالت‌های آماده سازی بدن بستگی دارد. اگر با انجام وارونگی دچار گردن درد، آسیب دیدگی، گلوکوم، فشار خون بالا یا پایین، فتق، کمر درد، سردرد، اسهال یا آسم شدید باید از برعکس شدن جلوگیری کنید. همچنین خانم‌هایی که قاعدگی دارند، از وارونگی باید خودداری کنند.

وارونگی درمانی برای افرادی که شرایط خاصی دارند ناامن می‌باشد. وضعیت وارونه فشار خون را افزایش می‌دهد و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. همچنین فشار قابل توجهی به کره چشم وارد می‌کند.

اگر شرایط خاصی از قبیل موارد زیر دارید از وارونگی خودداری کنید:

  • اختلالات استخوان و مفصل، مانند پوکی استخوان، دیسک فتق، شکستگی یا آسیب‌های ستون فقرات
  • اختلالات قلبی عروقی، مانند فشار خون بالا، سکته مغزی یا بیماری‌های قلبی
  • بیماری‌ها یا عفونت‌ها، مانند التهاب ملتحمه (چشم صورتی)، عفونت گوش، گلوکوم یا اسکلروز مغزی
  • جداشدگی شبکیه
  • بارداری
  • چاقی
  • استفاده از داروهای لخته کننده خون

اگر به مزایای وارونگی درمانی علاقه مند هستید، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر.

4.2/5 - (4 امتیاز)

تبلیغات

منبع
doyoumindbodygreenchatelainehealthline

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا