تناسب اندام

چگونه در خانه لاغر شویم؛ بدون رژیم و ورزش

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به این موضوع که چگونه در خانه بدون رژیم و ورزش لاغر شویم؟ میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

اگر می خواهید وزن کم کنید، ابتدا باید بدانید که جستجو در اینترنت همیشه کمکی به شما نمی کند و بسیاری از منابع غیر معتبر اطلاعات نادرست زیادی برای کاهش وزن به شما می دهند. بیشتر این اطلاعات بر اساس آمار و سوالات ساده است و پایه علمی ندارد.

مطالعات مختلفی در این زمینه انجام شده و در نتیجه چند روش ساده و طبیعی برای کاهش وزن و لاغری معرفی شده است که موثر بوده و تاثیر آنها به اثبات رسیده است. در اینجا هشت راه برای کاهش وزن طبیعی در خانه آورده شده است.

چگونه در خانه بدون رژیم و ورزش لاغر شویم؟

1. لاغری در خانه با مصرف پروتئین

برای کاهش وزن، پروتئین یکی از اصلی ترین مواد غذایی مورد نیاز بدن است. بدن در طول هضم و دریافت پروتئین کالری می سوزاند. بنابراین، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند متابولیسم بدن را با سوزاندن کالری در روز افزایش دهد. رژیم غذایی پروتئینی نیز باعث افزایش احساس سیری و کاهش اشتها می شود.

در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که افرادی که رژیم غذایی پر پروتئین را انتخاب می کنند، کالری دریافتی خود را حدود 400 کالری در روز کاهش می دهند. حتی خوردن یک غذای صبحانه پروتئینی ساده، مانند تخم مرغ، می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

تبلیغات

2. یک غذای کامل و ارگانیک بخورید

یکی از راه های سالم ماندن، انتخاب یک رژیم غذایی کامل و سالم است که فقط از یک ماده تشکیل شده باشد. در این صورت، مقدار زیادی شکر و چربی اضافه شده و همچنین غذاهای فرآوری شده را حذف می کنید. بیشتر غذاهای سالم به طور طبیعی سیر کننده هستند و حفظ محدودیت کالری سالم را آسان تر می کنند. علاوه بر این، یک رژیم غذایی کامل بسیاری از مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن را برای عملکرد صحیح بدن فراهم می کند.

3. از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

غذاهای فرآوری شده معمولا حاوی مقدار زیادی قند و چربی هستند و البته کالری بالایی دارند. قابل ذکر است که طراحی و تولید غذاهای فرآوری شده به گونه ای انجام می شود که فرد را مجبور به مصرف هر چه بیشتر این غذاها کند.

4. کاهش مصرف شکر برای لاغری در خانه بدون رژیم

سطوح بالای قند اضافه شده با بیماری های جهانی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان مرتبط است. آمریکایی ها به طور متوسط ​​15 قاشق چایخوری شکر اضافه شده در روز مصرف می کنند. این مقدار نه تنها به شکل شکر مصرف می شود، بلکه در غذاهای فرآوری شده مختلف نیز پنهان است، بنابراین می توانید بدون اینکه متوجه شوید مقادیر زیادی شکر اضافه شده را مصرف کنید.

از آنجایی که شکر در فهرست مواد مورد استفاده در غذا نام های زیادی دارد، محاسبه میزان قند موجود در غذاها برای شما دشوار است. اگر بتوانید میزان قند اضافه شده را کاهش دهید، می توانید گام بزرگی در بهبود رژیم غذایی خود بردارید.

5. لاغری در خانه با نوشیدن آب

درست است که نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن کمک کند. نوشیدن نیم لیتر آب تا یک ساعت بعد 24 تا 30 درصد کالری سوزی را افزایش می دهد. نوشیدن آب قبل از وعده غذایی اصلی به ویژه در افراد میانسال و مسن نیز باعث کاهش کالری دریافتی می شود.

تبلیغات

آب به ویژه برای کاهش وزن مفید است زیرا جایگزین نوشیدنی های پر کالری و قند می شود.

6. قهوه بدون شکر بنوشید

قهوه یکی از سالم ترین نوشیدنی هاست که حاوی آنتی اکسیدان های فراوان و سایر ترکیبات مفید است. نوشیدن قهوه می تواند با افزایش سطح انرژی و کالری سوزانده شده به کاهش وزن کمک کند. قهوه کافئین دار می تواند متابولیسم بدن را 3 تا 11 درصد افزایش دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 23 تا 50 درصد کاهش دهد.

قهوه سیاه یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است زیرا در هنگام مصرف آن احساس سیری می کنید، در حالی که می توان گفت تقریباً هیچ کالری در بدن خود ندارید.

7. از مکمل کاهش وزن همراه با گلوکومانان استفاده کنید

گلوکومانان یکی از قرص های کاهش وزن است. این فیبر طبیعی و محلول در آب از ریشه گیاه کنجک یا کنیاک به دست می آید. این قرص کاهش وزن کم کالری است، فضای معده را پر می کند و تخلیه معده را کند می کند. گلوکومانان همچنین جذب پروتئین ها و چربی ها را کاهش می دهد و باکتری های مفید روده را تغذیه می کند.

اعتقاد بر این است که توانایی استثنایی گوکومانان در جذب آب آن را در کاهش وزن بسیار موثر می کند. یک کپسول می تواند یک لیوان آب را به ژل تبدیل کند.

تبلیغات
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا