تغذیه

خواص شگفت انگیز آب هویج برای پوست، مو و سلامتی بدن

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بیان خواص شگفت انگیز آب هویج برای پوست، مو و سلامتی بدن میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هویج جزء سبزیجات ریشه‌ای بوده و یک غذای سالم محسوب می‌شود، هویج حاوی مواد مغذی حیاتی مانند بتاکاروتن، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، فیبر، ویتامین K و غیره است.

خواص آب هویج برای سلامتی

1. خواص آب هویج | سلامتی چشم

هویج حاوی کاروتنوئید یا ویتامین A است، که نه تنها به بهبود سلامت چشم کمک می‌کند بلکه به جلوگیری از بیماری‌هایی مانند شب کوری، از بین رفتن عضلات مربوط به سن و غیره نیز کمک می‌کند.

2. خواص آب هویج | کاهش وزن

مصرف هویج یا آب هویج برای کاهش وزن عالی است و به شما کمک می‌کند مدت بیشتری احساس سیری کنید، همچنین از گرسنگی جلوگیری می‌کند به همین دلیل باعث کاهش وزن می‌شود.

3. خواص آب هویج | پیشگیری از سرطان

هویج حاوی فالکارینول، یک آنتی اکسیدان پلی استیلن است که به تخریب سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. یکی از مهمترین مزایای آب هویج جلوگیری از خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مانند روده بزرگ، پستان، پروستات و غیره است.

4. خواص آب هویج | بهبود سلامت دندان

خوردن هویج خام به بهبود سلامت دندان و خلاص شدن از پلاک و ذرات غذا از دندان کمک می‌کند.

5. بهبود مسائل قاعدگی

یکی از فواید بی نظیر هویج برای زنان مقابله با مشکلات قاعدگی است. زنانی که جریان قاعدگی نامنظمی دارند یا از خونریزی شدید رنج می‌برند، با مصرف روزانه هویج از مسائل قاعدگی از قبیل گرگرفتگی، تغییرات خلقی و غیره خلاص می‌شوند.

6. خواص آب هویج | کاهش فشار خون

اگر با فشار خون یا فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنید، هویج کمک بزرگی است. هویج به دلیل مقادیر فراوان پتاسیم در بدن نه تنها شریان‌ها و رگ‌های خونی را شل می‌کند، بلکه به بهبود گردش خون کمک می‌کند و فشار خون را پایین می‌آورد.

7. کاهش خطر دیابت

هویج به تنظیم سطح قند خون کمک کرده و به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند.

فواید هویج برای مو

8. رشد مو ها

هویج حاوی ویتامین A و E است که برای بهبود گردش خون پوست سر مفید است. گردش خون بهتر در پوست سر نه تنها به رشد مو کمک می‌کند بلکه از سفیدی زودرس آن نیز جلوگیری می‌کند. برای رشد موها، باید به طور منظم 4 لیوان کوچک آب هویج مصرف کنید.

9. جلوگیری از ریزش مو

آب هویج و هویج برای جلوگیری از ریزش مو عالی هستند، آب هویج به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی به تقویت ریشه موها کمک می‌کند.

فواید هویج برای پوست

10. درمان بیماری‌های پوستی

آب هویج به درمان بیماری‌های پوستی مانند آکنه، درماتیت، جوش، بثورات و غیره کمک می‌کند، اگر آب هویج را به رژیم غذایی روزانه خود افزوده کنید به شما در جلوگیری از بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

11. جلوگیری از خشکی پوست

حتماً می دانید، کمبود پتاسیم در بدن منجر به خشکی پوست میشود. با این حال، هویج مملو از پتاسیم است و اگر می‌خواهید پوست خود را مرطوب و لطیف نگه دارید آب هویج بنوشید.

12. محافظت در برابر آفتاب

اثرات مضر خورشید به پوست آسیب دائمی می‌رساند. با این حال، آب هویج از اثرات مضر خورشید جلوگیری می‌کند علاوه بر این به ترمیم پوست در برابر آفتاب کمک می‌کند.

13. جلوگیری از پیری

گنجاندن هویج در رژیم غذایی به دلیل وجود بتاکاروتن به جلوگیری از روند پیری پوست کمک می‌کند.

14. درمان جای زخم و لکه

آنتی اکسیدان های موجود در هویج برای بهبود جای زخم و لکه‌های پوست نیز مفید است. به راحتی می‌توانید تفاله یا آب هویج را روی صورت خود بمالید تا از شر جای زخم و آکنه خلاص شوید.

15. درخشش پوست

هویج مملو از مواد مغذی است که به عنوان تقویت کننده زیبایی پوست عمل می‌کنند. وجود ویتامین A، ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم به افزودن درخشندگی به صورت کمک می‌کند. برای بدست آوردن فواید آن می‌توانید هویج بخورید.

ماسک صورت هویج برای پوست

ماسک اول:

اگر پوستتان در معرض آلودگی و آفتاب تیره شده باشد. اسپری آب هویج جذابیت و درخشش پوست شما را افزایش می‌دهد.

مواد مورد نیاز:

  • ½ فنجان آب هویج تازه
  • 1 فنجان گلاب
  • یک بطری اسپری

نحوه تهیه و استفاده:

گلاب و هویج را درون بطری اسپری بریزید و خوب تکان دهید سپس از آن روی صورت و بدن خود اسپری کنید. این اسپری اثرات شدید آفتاب، گرد و غبار و گرما را کاهش می‌دهد.

ماسک دوم:

این ماسک برای مرطوب سازی پوست و درخشش آن عالی است.

مواد مورد نیاز:

  • 2 قاشق چایخوری هویج، رنده شده
  • 1 قاشق چایخوری خامه شیر
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 3-4 قطره روغن زیتون

نحوه تهیه و استفاده از آن:

در ظرفی همه مواد را اضافه و خوب مخلوط کنید. سپس روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از مدت 15-20 دقیقه با آب سرد بشویید و خشک کنید.

عوارض جانبی مصرف آب هویج

  • ایجاد تغییر جزئی در رنگ پوست
  • خودداری استفاده در افراد مبتلا به پسوریازیس
  • خودداری استفاده در افراد دارای واکنش‌های آلرژیک

خلاصه: در هر زمان از روز می‌توانید از آب هویج لذت ببرید، با این حال، نوشیدن آن با معده خالی در صبح مطمئناً انتخاب بهتری است. به این دلیل که بدن تمام مواد مغذی حیاتی را با معده خالی به سرعت جذب می‌کند. با این حال، اگر آن را همراه با وعده غذایی بخورید، مواد مغذی به آرامی جذب می‌شوند. همچنین از آنجا که حاوی قندهای طبیعی است، باید در حد متوسط بنوشید. هویج یک مزیت برای سلامت کلی ما است. بنابراین، مهم است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از تمام مزایای سلامتی آن بهره ببرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
منبع
healthlineparenting

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا